image

Izmene Pravilnika o CPC-u i karticama: Stručno i po novim pravilima

Izmene i dopune Pravilnika o uslovima i načinu sticanja Sertifikata o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacione kartice vozača nedavno su stupile na snagu. Nema ih puno, a neke od odredbi počinju da važe kasnije. Mi smo objašnjenje i tumačenje potražili u kompaniji Srbolab, koja od prošle godine ima i sertifikovani Centar za edukaciju i razvoj vozača, a tamo smo saznali i druge zanimljive detalje

Novi Pravilnik o uslovima i načinu sticanja sertifikata o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacione kartice vozača zvanično je objavljen u Službenom glasniku 12. jula (Službeni glasnik br. 59/2024), a stupio je na snagu krajem tog meseca. Uvedeno je nekoliko izmena, među kojima se najvažnije odnose kako na sticanje početnog, tako periodičnog CPC sertifikata o stručnoj kompetentnosti profesionalnih vozača.

Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.


 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Nikola Ilić

13.10.2024. 07:54

Ma ovo je strašno, na primer ja sam izvacio CPC pre 01.01.2020. I imao upisanu C kategoriju, kada sam pre dve godine morao da polazem za Autobus aj sto me je to kostalo nego nisam mogao posle toga da vozim jel jelte kazne su abnormalne. Morao sam da odem 35 casa u jednoj nedelji i da polazem ispred komisije AMSS-a i da tek onda dobijem CPC za D kategoriju, sto je kostalo dodatnih 80000 E sad, zamislimo da neki mladi vozac treba da polaze, hoce da bude vozac kamion, on treba da izdvoji novca za polaganje C, vadjene dozvole, pa da se upise u CPC koji iznosi preko 150000 dinara (140 casova), pa da vadi karticu CPC i na kraju koliko novca je potrebno nekom da polozi da bi zaradio novac, niko nece imati volje za polaganjem i Srbija ce definitivno da ostaje bez vozaca

Milos Nikolic

23.9.2024. 11:29

Postovanje.Kada je bilo reci o CPC sertifikatu,ako se ne varam 2019 godine,da se on uvodi i da je obavezan,vozacima je bio predstavljen kao stvar bez koje vise nece moci da upravljaju teretnim vozilima i autobusima od 2020 godine,ako ga ne poseduju i svi koji su imali vozacke dozvole bilo je savetovano da predaju za isti i da uzmu svoju kvalifikacionu karticu.Tako sam uradio i ja.Medjutim,negde pred kraj 2019 godine,u vasoj emisiji,emisiji SAT je gostovala Jasmina Milosevic,tada direktor Agencije za bezbednost saobracaja i u tom gostovanju rekla da nisu u obavezi bas svi da imaju sertifikat,vec samo oni vozaci kojima je upravljanje kamionima i autobusima osnovno zanimanje,a da svi ostali koji poseduju vozacku dozvolu od ranije mogu da uzmu sertifikat u onom momentu kada im on u stvari i bude potreban,a bez bilo kakve obuke.Tada sam ja zakljucio da mi u stvari sertifikat uopste i nije potreban i zeleo sam svoj i da vratim i zamrznem njegovo vazenje,ali onda je to bilo nemoguce.Sad dolazimo u situaciju da imamo mnoge vozace kojima serifikat uopste kroz ovih 5 godina nije bio potreban,a iz neobavestenosti su uzeli kvalifikacionu karticu.Sta ce sad biti sa tim sertifikatima,jer ljudi i nisu isli na obuke bas iz tih razloga,zato sto im nesto i nije potrebno i da li ce sad ispasti da je neko bio pametniji jer nije gledao televiziju i uopste i nije uzeo sertifikat?Da se razumemo,zaista mislim da je ovo oko CPC sertifikata besmisleno,jer ljudi su polagali za vozacke dozvole,a ako prave greske,svakako je tu policija koja ce im naplacivati kazne za prekrsaje koje su nacinili.Nekako i da razumem sertifikat za profesionalne vozace,vozace autobusa,ali dajte molim vas,kakav sertifikat da trazimo od ljudi-poljoprivrednika,koji su obrali kupus i povezli ga kmionom do pijace?Znam da je i sad omogucena voznja bez sertifikata za vozila do 7,5 tona,ali smatram da je ta granica nepotrebna i da i ostala vozila sa C i CE trebaju biti dozvoljena da se voze bez CPC-a,jer imamo mnogo slicnih kamiona,koji imaju ukupnu masu 8,5 tona,konstukcijski su potpuno isti,kao i kamion od 7,5 tona,tako da je besmisleno traziti sertifikat ta vozilo koje ima bukvalno 1000 kilograma vecu nosivost.Jednom sam gostovao kod vas u emisiji i rado bih se opet odazvao na razgovor na ovu temu.Srdacan pozdrav.Milos.

SAT Media HUB

24.9.2024. 12:36

Zakonski akt koji reguliše pitanje Sertifikata o stručnoj kompetentnosti (CPC) i kvalifikacione kartice na snazi je već skoro pet godina, a nedavno je pretrpeo izmene koje bi trebalo da olakšaju njihovu obnovu. Naime, izmenama i dopunama pravilnika je dozvoljeno da profesionalni vozači koji su na pragu obnove kartice mogu u jednoj kalendarskoj godini slušati i više od dva seminara periodične obuke. To važi za sve vozače kojima je kvalifikaciona kartica izdata najkasnije do 31.12.2020. godine.

Milan Jovanović

19.9.2024. 16:12

cpc u Srbiji je cista otimacina para kod vozaca....

Djordje Alimpijević

16.9.2024. 20:42

Ovo je pravi put! Da vozača u Srbiji ne bude…

Slaviša Miladinović

15.9.2024. 18:02

👍

Vladimir Cupać

15.9.2024. 15:55

👍

Nikola Đaković

15.9.2024. 14:27

👍

Vladimir Zorić

15.9.2024. 09:33

👍

Mile Stanojevic

14.9.2024. 23:56

👍

Marko Milanov

14.9.2024. 16:30

👍

Goran Stevčevski

14.9.2024. 15:54

👍

Necseriu Eugen

14.9.2024. 14:23

👍

Dragan Plakalović

14.9.2024. 14:13

Na ovu temu trebate napraviti jednu emisiju.

Branimir Vujanović

14.9.2024. 14:05

👍

Marjan Pejic

14.9.2024. 14:02

👌

Vladimir Cupać

14.9.2024. 13:26

👏👏😔

Damir Šunjka

14.9.2024. 12:50

👍👍

Vladimir Bogdanović

14.9.2024. 12:37

🤔

Zarko Savatić

14.9.2024. 12:13

👍

Goran Ivačković

14.9.2024. 11:41

👍

Zoran Milanovic

14.9.2024. 11:36

👍👍👍👍

Dejan Marković

14.9.2024. 11:32

👍👍👍

Miodrag Vladisavljević

14.9.2024. 11:25

👍

Milovan Mamlić

14.9.2024. 11:20

👍

Žika Cvejić

14.9.2024. 11:16

👍

Зоран Ивановић

14.9.2024. 11:06

Само да се несрећним возачима и власницима возила избије још пара из џепова.

Saša Rasic

14.9.2024. 11:05

👍

Goran Miloševuć

14.9.2024. 10:54

🤔🤔🤔

Jan Pavlis

14.9.2024. 10:50

👍

Stevan Bilić

14.9.2024. 10:41

🤷‍♂️

Zoran Pavlović

14.9.2024. 10:25

🥴

Boban Petrovic

14.9.2024. 10:15

cemu sluzi dozvola, ako ti pored toga treba jos brdo nekih papira. sve u cilju uzimanja para a pod izgovorom o bezbednosti saobracaja. i to na nivou cele Evrope

Željko Maletić

14.9.2024. 10:13

Sve je ovo lepo ali moramo još puno da tadimo na svim poljima kada je vožnja u pitanju

Anđelko Kuntuć

14.9.2024. 10:04

👍🏻

Milos Brankovic

14.9.2024. 10:04

👍

Mirko Radovic

14.9.2024. 10:00

👍

Lazar J.

14.9.2024. 09:59

👍

Ljubisa Simic

14.9.2024. 09:49

👍

dragan stjepic

14.9.2024. 09:48

👍🏻

Milan Čikara

14.9.2024. 09:43

👍

Đorđe Belić

14.9.2024. 09:41

strasno

Slaviša Živanović

14.9.2024. 09:40

👍

željko sučević

14.9.2024. 09:37

lažnih majstora koliko oćeš,red uvesti i to strogo kontrolisati

Aleksandar Kikoš

14.9.2024. 09:34

Ajde da vidimo kako će funkcionisati, dobro je zamišljen koncept 👍🏻

Uroš Stojšić

14.9.2024. 09:33

Danas se lakše i jeftinije postaje saobraćajni inženjer nego vozač kamiona....

Dejan Koželj

14.9.2024. 09:29

🤔

Ivan Bogdanović

14.9.2024. 09:23

🔝

Milan Matic

14.9.2024. 09:20

👍👍👍

Zoran Novicevic

14.9.2024. 09:19

👍

Vlada Grujić

14.9.2024. 09:17

Zanimljiv tekst, ali i dalje se niko ne bavi problemima profesionalnih vozača koji upravljaju sa kamionskim dizalicama (kranovima) i dizalicama koje mogu da se kreću po teško prohodnim terenima. Po novom zakonu praktična provera takvih vozača je gotovo nemoguća jer oni ne upravljaju klasičnim teretnim vozilima vrć specifičnim vozilima na čijim šasijama se nalaze kranovi tj. dizalice. Pored toga takvi vozači moraju posedovati i sertifikat za rad sa dizalicama i raznim vrstama kranova. Uostalom, tematiku koja reguliše rad sa takvom vrstom dizaličnih sredstava regulišu posebni zakonski akti koji nisu u nekoj vezi sa aktima koji se bave teretnim saobraćajem.

Branislav

14.9.2024. 09:16

👍

Zoran Perišić

14.9.2024. 09:13

👍

Aleksandar Tasic

14.9.2024. 09:12

👍

Zeljko Dokic

14.9.2024. 09:11

👍👍👍👍

Darko Simić

14.9.2024. 09:11

👍

Milena Baltić

14.9.2024. 09:11

👍

Vladimir Kalinic

14.9.2024. 09:10

Bas lepo

Gvozden Milanović

14.9.2024. 09:10

👍

Ivan Mladenović

14.9.2024. 09:07

i dalje niko neće da ispituje stare boce od metana i da ih naknadno atestira?, pogotovo boce iz prve ugradnje u auto koje su fabrički zaštićene i dalje su kao nove...

Manojle Smiljanić

14.9.2024. 09:06

👌

Aleksandar Jakovljev

14.9.2024. 09:04

👍

Boban Stamenković

14.9.2024. 09:04

👍👍👍

Miloš Novaković

14.9.2024. 09:04

👍

Željko Lukić

14.9.2024. 09:03

👍

zoran grbic

14.9.2024. 09:03

👍

Ivan Videnovic

14.9.2024. 09:02

👍

Perica Njegić

14.9.2024. 09:02

dobro

Željko Hudi

14.9.2024. 09:02

👍

Aleksandar Krstić

14.9.2024. 09:01

👍

nenad vucenovic

14.9.2024. 09:01

👍

Radiša Milinković

14.9.2024. 09:01

👍