Norma o emisiji štetnih gasova ugrožava evropsku industriju: Bezizlazni domino efekat
U 2025. ulazimo sa dodatnim ograničenjem emisije CO2. Za mnoge proizvođače vozila biće veoma teško poštovati ta pravila, osim ako ne povećaju drastično udeo električnih (BEV, Battery Electric Vehicle) modela u ukupnoj prodaji ili odustanu od proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem jer će kazne biti milijarde dolara sa smrtonosnim posledicama po ceo sektor
Poslednjih meseci vesti iz automobilske industrije pretvorile su se u ratni bilten, sa najavama zatvaranja fabrika, otpuštanja radnika, štrajkova sindikata i kolapsa u prodaji vozila i profitu. Ali, treba biti pažljiv sa ocenom da je 2024. jedna od najnegativnijih u više od 100 godina istorije sektora. Naime, 2025. bi mogla da bude još gora, na šta je ne tako davno upozorio,
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Goran Gencel
3.1.2025. 19:22
Jedna temeljna studija bavila se temom brodova za krstarenje i njihovim zagađenjem. Evropska federacija za transport i životnu sredinu uradila je istraživanje gde je došla do zaključka da je 2022. godine 218 aktivnih evropskih kruzera emitovalo isto SOx koliko i milijardu automobila. S druge strane, isto istraživanje ukazuje i na mogućnost usklađivanja transporta i zdrave životne sredine, i kao primer navodi Veneciju gde je zagađenje od masivnih, velikih brodova za krstarenje palo za 80 odsto nakon što su ih zabranili u svojoj gradskoj luci. Kada je odluka bila doneta 2021. godine, pisali smo nešto više o tome, pre svega da se zabrana odnosi na kruzere sa više od 25.000 tona bruto težine, duže od 180 metara i čija visina prelazi 35 metara a čije su emisije sumpora iznad 0,1 odsto. Iako nam je, kada govorimo o zagađenju, uvek automobil na umu – zapravo pomorski saobraćaj nije mnogo bolji, samo je naročito u kontinentalnim delovima manje vidljiv. Međutim, ovo istraživanje nas podseća na ove ogromne zagađivače, i upućuje na još jedan značajan podatak koji se tiče Barselone – ona je 2022. godine bila najzagađenija luka u Evropi, i u ovom gradu automobili naspram brodova, bili su manji problem za životnu sredinu.
Goran Gencel
3.1.2025. 19:16
Ovo vise nije normalno do kojih granica idu . Mogli bi da objave zvanicno potrosnju i koliko zagadjuju preko okeanski brodovi i putnicki kruzeri . Kad bi narod to znao mislim da bi nastao haos .
Vlada Grujić
1.1.2025. 18:51
Nažalost, oni koji propisuju ovakve zakone u EU su tehnički potpuno neobrazovani, što naš narod kaže, diletanti. Iz tog razloga imamo i zakone koji se bukvalno ne bave unapređenjem tehničkih i tehnoloških rešenja već njihovim ponižavanjem. Do sada su proizvođači fingirali rezultate ispitivanja i projektovali loša tehnička rešenja te su udarali po korisnicima vozila, ali sada više nemaju taj luksuz jer vozač u Evropi više nema novca da kupi novo vozilo koje je sve skuplje prilikom kupovine i održavanja i koje nema trajnost i pouzdanost koju je nekada imalo.
M J
1.1.2025. 18:12
Nema govora o povećanju udela vozila koja koriste tng i cng (ili neko treće gorivo ali sa ova dva su dovoljno iskustva u eksploataciji do sada prikupili) kako bi smanjili zagađenje?
Igor Nikolic
4.1.2025. 13:59
Kao sto napisah za prosli tekst na ovu temu: EU donosi zakone na svoju stetu, gde te iste zakone donose oni koji se voze na zadnjem sedistu bez ikakve konsultacije sa strukom iz auto industrije
Perica Njegić
3.1.2025. 10:07
super
Miloš Novaković
3.1.2025. 08:10
👍
Srdjan Bojic
2.1.2025. 10:07
Jeftin e automobil ne postoji. U smislu da fabrika zaradi dodovoljno a kupac povoljno prodje. Tu je pitanje i brenda i prestiza. Malo su se politicari zaigrali.
Vladimir Djokic
2.1.2025. 08:19
😐
Novomir Galić
2.1.2025. 06:19
Измишљају рупу на саксији. Европска унија нема ни енергенте ни сировине.
Zoran Pavlović
1.1.2025. 23:15
🥴
Branimir Vujanović
1.1.2025. 22:43
Zrno u pustinji zagađenja...
Damir Šunjka
1.1.2025. 20:59
pitanje,šta će da bude!
Saša Rasic
1.1.2025. 20:14
🤔
Marko Milanov
1.1.2025. 19:49
Eu sebi dala autogol i šta sad?🤔
Aleksandar Jakovljev
1.1.2025. 19:48
👎👎👎👎
Predrag Baturan
1.1.2025. 19:44
Sve bo ovo imalo smisla da imamo mnogo više punjača, da su EV po cenama izjednačen sa vozilima sa SUS motorima i naravno da nam je standard mnogo veći. Ovako kao i sve što dolazi iz EU samo da se pomolimo Bogu
Zoran Bogosavljevic
1.1.2025. 19:40
🤔🤔
Nikola Gagić
1.1.2025. 19:32
👍
željko sučević
1.1.2025. 18:55
Onaj ko je sve ovo smislio je za ludnicu,svi europski proizvođači automobila treba da odustanu od te uredbe i nastave po starom.Dakle ponovo benzin i dizel vozila,a sve svoje gubitke da svale na onoga ko je to ludilo smislio.Pod hitno ukinuti uredbu jer će mnogi veliki proizvođači bankrotirati jer nema ko da kupuje el vozila jer su skupa i neekonomična.Ne živi se samo u gradovima i ne vozi se u krugu 100 km već i na duže ture.
Vladimir Kalinic
1.1.2025. 18:48
Strašno
Vladimir Cupać
1.1.2025. 18:47
👍
Zeljko Dokic
1.1.2025. 18:46
van svake pameti sta drugo reci
Oliver Kovačević
1.1.2025. 18:39
⚡🚴
Dragiša Vojinović
1.1.2025. 18:10
Ne ide baš sve po planu EU I autoundustrije!
Djurasin Sasa
1.1.2025. 18:08
👍
Dragan Plakalović
1.1.2025. 18:05
🌎
Radiša Milinković
1.1.2025. 18:03
👍
Pero Balać
1.1.2025. 18:01
🤔🤔🤔
Milan Čikara
1.1.2025. 17:58
👍
Perica Njegić
1.1.2025. 17:57
lepo
Mladen Đukić
1.1.2025. 17:54
👍
Milan Mandic
1.1.2025. 17:45
🤔
Zoran Kostović
1.1.2025. 17:44
Ova zlokobna zenska spodoba ce razoriti Evropu
Vladimir Bogdanović
1.1.2025. 17:43
👍
Milan Matic
1.1.2025. 17:42
Vrtlog sami koliko se vidi...a nakraju ce im se vratiti kao bumerang...
Goran Stevčevski
1.1.2025. 17:35
Tužno, ali istinito i neminovno. Nadamo se najboljem. 😏👍
ВИКТОР КОЦЕВСКИ
1.1.2025. 17:32
👏👏👏
Nenad Zivkovic
1.1.2025. 17:27
👍
Aleksandar Kikoš
1.1.2025. 17:24
Previše politike u ovoj priči, a ciljevi bi trebalo da budu realniji 🤨
Zoran Milanovic
1.1.2025. 17:24
👍
Ivan Bogdanović
1.1.2025. 17:23
😵💫🤔
Anđelko Kuntuć
1.1.2025. 17:23
👍🏻
Dragomir Ninković
1.1.2025. 17:21
👍
Gvozden Milanović
1.1.2025. 17:21
👍
Zarko Savatić
1.1.2025. 17:19
👍
Željko Lukić
1.1.2025. 17:18
Nisu oni normalni.
Mile Stanojevic
1.1.2025. 17:16
👍
Srđan Lekić
1.1.2025. 17:16
Metan?
Svetlana Lazic
1.1.2025. 17:15
👍👍
Zoran Perišić
1.1.2025. 17:15
ko li će ,,živ" ,,izaći" iz ovog ,,obračuna" da ne kažem ekonomskog ,,rata". Trbalo bi raditi na očuvanju NAŠE planete, ali da li je samo ovo to rešenje..........
Miroslav Blažek
1.1.2025. 17:15
🤔
Dejan Zivanovic
1.1.2025. 17:13
Unistice sami sebe a posle im krivi drugi (Kinezi)! Evropa...
Sasa Maksimovic
1.1.2025. 17:13
Svasta nesto i na kraju nista pff
Milos Milosevic
1.1.2025. 17:11
Ma svi na bicikle i resen problem...ukines autoindustriju i nema vise zagadjenja i dovidjenja
Dejan Atanasovski
1.1.2025. 17:10
Ja mislim da kinezi debelo plačaju čelnike EU za ovakve nebulozne propise.
srdjan velickovic
1.1.2025. 17:08
😄
Necseriu Eugen
1.1.2025. 17:07
👍
Dejan Stanisavljević
1.1.2025. 17:06
Otktltili škoti da njihov novi ekološki trajekt izbacuje 30% više CO2 od starih dizela. Iskreno nisam pročitao više od naslova, nije me interesovalo, al vreme će pokazati da će tako biti i sa automobilima, da će se pokazati i dokazati da električni do kraja ekksploatacije zagaðuju više nego SUS vozila. Nije sve ni u CO2
Boban Stamenković
1.1.2025. 17:06
Opet pucanje sebi u nogu, i posle kinezi bolji , pa sve im dajete...
Dejan Stosic
1.1.2025. 17:09
Kontra proizvodjaca birokratskim merama je upravo ovo sto rade - zatvaraj pogone i otpustaj radnike, pa birokrate neka im nadju posao.
Jan Pavlis
1.1.2025. 17:05
👍
Veljko Nikolic Ludi Miloica
1.1.2025. 17:05
Kad vidim ovu Ursulu muka mi je! Ona se vozi u Majbahu a nama uvodi elektro vozila!!!
Dejan Stanisavljević
1.1.2025. 17:07
Možda je električni😂
Slaviša Živanović
1.1.2025. 17:04
👍
Marjan Pejic
1.1.2025. 17:04
👌
Mirko Radovic
1.1.2025. 17:04
👍
Milan Alempijevic
1.1.2025. 17:04
kupujte strujase jer ce biti ko sa plinom, sad je zlatno vreme za strujase u srb
Đorđe Belić
1.1.2025. 17:03
neizvodljivo totalno
dragan stjepic
1.1.2025. 17:03
👍
Duško Dražić
1.1.2025. 17:02
👍
Zoran Novicevic
1.1.2025. 17:02
👍
nenad vucenovic
1.1.2025. 17:02
👍
Slaviša Miladinović
1.1.2025. 17:01
👍
Miloš Novaković
1.1.2025. 17:01
👍
Nebojša Čelić
1.1.2025. 17:01
🤔🤔🤔
Goran Ivačković
1.1.2025. 17:01
👍