image

Nissan VC-Turbo: Varijabilna kompresija

U potrazi za dodatnom snagom i većom efikasnošću, Nisan je razvio VC-Turbo motor sa sistemom koji po potrebi menja kompresioni odnos od 8:1 do 14:1


Razvoj motora sa promenljivim stepenom kompresije počeo je još 1998. i tekao je u nekoliko pravaca. Osmišljavani su različiti sistemi povezivanja delova, proučavana termodinamika i bilo je potrebno savladati mnogo prepreka. Međutim, Nisan je sve to uspeo i postao prvi proizvođač koji ima i u masovnoj proizvodnji koristi VC-Turbo (Variable Compression Turbo) motor

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Željko Mutavdžić

16.1.2024. 16:22

👍🏻

zoran Stancic

16.1.2024. 16:23

👍

Zoran Novicevic

16.1.2024. 16:23

👍

rade berta

16.1.2024. 16:23

👍

Slaviša Živanović

16.1.2024. 16:25

👍

Dejan Jovcevski

16.1.2024. 16:26

👍

Necseriu Eugen

16.1.2024. 16:26

👍

Djurdje Jelesijevic

16.1.2024. 16:26

Zanimljivo

Dragan Kovačvić

16.1.2024. 16:28

Opširno i stručno objašnjeno.

Boban Stamenković

16.1.2024. 16:28

Опасан!

Djurasin Sasa

16.1.2024. 16:28

👏👏

nenad vucenovic

16.1.2024. 16:29

👍

Vladimir Kalinic

16.1.2024. 16:30

Odlicno resenje

Ivica Ðokić

16.1.2024. 16:31

👍

Željko Lukić

16.1.2024. 16:31

Ludi japanci😁

Borislav Pavlović

16.1.2024. 16:32

sve pojašnjenje!

Siniša Sivčev

16.1.2024. 16:35

👍

Milorad Jeličić

16.1.2024. 16:35

Ko je nekada mogao i zamisliti da bi ovako nešto bilo moguće, ali danas nas ništa više ne može iznenaditi. Bravo ovo je za svako divljenje, idemo dalje da vidimo šta je sledeće 👏👏👏👍

Zoran Milanovic

16.1.2024. 16:36

👍

Branislav

16.1.2024. 16:36

lepo

Branimir Radić

16.1.2024. 16:37

Varijabilno otvaranje ventila je sada primenjeno u varijabilnom radu klipova. Dobro je to ali poskupljuje popravke motora posle dosta pređenih kilometara eksploatacije.

Goran Ivačković

16.1.2024. 16:37

👍

Mladen Avramovski

16.1.2024. 16:37

👍

GORAN CINCOVIC

16.1.2024. 16:43

👍

Ivan Bogdanović

16.1.2024. 16:46

🔝

Vojislav Nevenic

16.1.2024. 16:49

Elektromotor povezan na klipnjaču... želimo im sreću i uspeh, pa da provozamo što pre!

Djordje Vulin

16.1.2024. 16:50

👍

Marko Milanov

16.1.2024. 16:51

👍

Željko Hudi

16.1.2024. 16:53

👍

Goran Stevčevski

16.1.2024. 16:53

Svaka čast. Kakav članak, a tek motor… savršenstvo. Eh, veoma interesantno i uzbudljivo. Jedva čekam da ga provozamo. 💪💪💪👍👍👍🤗

Zoran Kostović

16.1.2024. 16:55

Bravo

Ivan Stankovic

16.1.2024. 17:05

👍

Vladimir Bogdanović

16.1.2024. 17:05

Zanimljivo rešenje!👏👏👏

Dragan Plakalović

16.1.2024. 17:05

Vrh tehnologija

Boban

16.1.2024. 17:06

Ko će to da popravlja kad se pokvari?

Dejan Stanisavljević

16.1.2024. 17:21

To je japanac, to se ne kvari

Aleksandar Jakovljev

16.1.2024. 17:06

👍

Miodrag Vladisavljević

16.1.2024. 17:17

👍

Milovan Trajković

16.1.2024. 17:17

🌹

Milan Čikara

16.1.2024. 17:23

👍

vladan aleksic

16.1.2024. 17:28

👍

aleksandar Rankovic

16.1.2024. 17:32

interesantno malo vise habajucih delova ali veoma zanimljivo resenje👍👍

Dejan Paunovic

16.1.2024. 17:35

Što se mnogo pređenih km tiče stvar je prevaziđena. Isteraće nas sa puta (dimljive CO2ovce). Ali zaista vispreno rešenje! Još kad bih mogao da svog Kadjara NISSANujem (kubikaža skoro ista) pa da... šalim se.

Milan Matic

16.1.2024. 17:37

Dobro resenje za proizvodjace delova rekao bih. Ali sta je tu je....👍

Marko Petkovic

16.1.2024. 17:38

👍

Zoran Pavlović

16.1.2024. 17:44

👍

Zeljko Dokic

16.1.2024. 17:49

vauuu lep autic 👍👍👍👍👏👏

Veljko Nikolic Ludi Miloica

16.1.2024. 17:54

Bravo malo izinjerstva...extra! Prija kad ima inovacije u mehanickom smislu a ne samo u IT sektoru! Saab je imao pocetkom 2000tih sa glavom motora koja se podizala za 1.5mm po potrebi ali nije zazivelo...saab je nestao !!! Ali nije loš sistem... Bravo za članak!!!

Aleksandar Samardzic

16.1.2024. 18:00

💪👍

dragan stjepic

16.1.2024. 18:18

👍

Mile Stanojevic

16.1.2024. 20:38

👍

Damir Golubović

16.1.2024. 20:47

Dobar ovaj Renault

Slobodan Djilas

16.1.2024. 22:01

Konacno napredak u masinskom polju a ne samo u elektro. Mislim razumem da u elektronici su mogucnosti napredka daleko vece i bolje postizu rezultati. Kao da se odjednom odustalo pokusaja usavrsavanja sa motorima i da se sve okrenulo ka struji.

Andrija Račman

16.1.2024. 23:02

Još jedna inovacija koja će samo pskupeti održavanje vozila.

Ivan Bogdanović

17.1.2024. 08:44

Nissan je Nissan

Dejan Atanasovski

17.1.2024. 08:51

Interesno

Čedomir Milić

17.1.2024. 12:05

Zanimljivo rešenje!

Aleksandar Popov

17.1.2024. 13:13

👍

Vladimir Borojevic

17.1.2024. 14:19

vrlo inovativno od Nissana ali bilo bi lepo i spomenuti slabosti probleme i kvarove tog motora s obzirom da je vec nekoliko godina u upotrebi