Rastavili smo električni automobil posle 100.000 km
Audi „Q4 e-tron“
Svaki maratonski test od 100.000 km je vredan pažnje i veliki podvig, posebno ako se posle te kilometraže vozilo rastavi na delove i potom se analizira njihova potrošenost. Međutim, po prvi put, donosimo rezultate posle 100.000 km koje smo prevezli jednim električnim vozilom.
Dok je audi „Q4 e-tron“ vozio svoje prve kilometre maratonskog testa, glavna dilema u
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Armin Podbicanin
25.3.2024. 16:07
svaka cast
vladan aleksic
22.3.2024. 12:33
👍
zoran Stancic
21.3.2024. 14:42
👍👍👍👍😀
Aleksandar Popovic
21.3.2024. 10:47
Sve pohvale za test. Neizmerno zabavno videti toliko pozitivnih komentara za EV, kada se pomenu troškovi od 140EUR za održavanje. Ljudi na osnovu 3 pročitana članka daju negativan sud o novim tehnologijama, ali kada vide da to i nije tako loše možda promene mišljenje. Generalno je tehnologija EV daleko energetski, ali i emisione efikasnija od ICE vozila. Efikasnost EV je pre 80%, dok kod ICE nije ni 30%. Možda je interesantno ovaj test dopuniti analizom emisija GHG i uporediti sa pandanom na dizel gorivo, jer se upravo granica emisija lomi oko 100.000km. Puno pozdrava, samo napred!
Sasa Stefanovic
21.3.2024. 10:01
Zapanjen sam! Ne mogu da verujem da su troskovi odrzavanja ovako niski.
Saša Rasic
21.3.2024. 08:05
👍
Dejan Supić
20.3.2024. 22:51
Odličan test, kao i rezultat za Audi.
Zeljko Dokic
20.3.2024. 18:51
svaka cast za analizu 👏👏👏
Dejan Atanasovski
20.3.2024. 15:08
Vrlo temeljna analiza, bravo.
Marko Milanov
20.3.2024. 14:12
👍
Branimir Radić
20.3.2024. 14:03
Detaljno objašnjen putni ciklus.Očigledno da nema većih problema, dakle, ko ima da kupi električnog neka ne brine.
Petar Bagi
20.3.2024. 13:06
Dobro je neko je morao i to da uradi 👍👍👍
Bogdan Janković
20.3.2024. 12:22
👏👏👏
Ivan Bogdanović
20.3.2024. 12:10
🔝
Mile Stanojevic
20.3.2024. 11:40
👍
Željko Hudi
20.3.2024. 11:28
👍
Veljko Nikolic Ludi Miloica
20.3.2024. 10:14
Ovo je vec dobro! Tako se vidi koliko sta vredi! Sreca kod E vozila da nemaju puno delova kao normalan auto na unutrasnje sagorevanje!
Mladen Avramovski
20.3.2024. 10:09
👍
Vladimir Bogdanović
20.3.2024. 10:04
Napravili ste odličan test👏👏👏
Milorad Jeličić
20.3.2024. 09:37
👏👏👏👍
Čedomir Stanković
20.3.2024. 09:29
odličan test. svaka čast na detaljnosti. sa druge strane ne mogu, a da ne primetim visinu cena i tih "sitnih" ulaganja na tih cca 100.000km. trošak od cca 7.770 evra za struju na 100.000km je po meni preveliki. moj auto troši manje dizela na 100km. pritom njegov euro 6 motor ima bukvalno nultu emisiju izduvnih gasova jer sonda na tehničkom pregledu registruje prisustvo zagađaivaca tek na 4.000rpm i to u udelu od 0.01%. ispod 4.000rpm ne registruje ništa. s tim u vezi, auspuh je potpuno čist. polica za TV u mojoj sobi je prljavija od njega. uzevši u obzir emisiju gasova staklene bašte koji se emituju u atmosferu tokom proizvodnje baterija za elektro automobile, kao i kasnije za njihovo recikliranje ali i dobijanje litijuma iz ruda, to je jedan, još uvek, vrlo diskutabilan koncept. opet, ista stvar sa udelom gasova staklene bašte po pređenom kilometru u Srbiji i u Evropi ne može biti ista. u Srbiji veći deo električne energije dolazi iz termoelektrana koje su najprljavije u Evropi. jedan poražavajući podatak je da srpske četiri termoelektrane u atmosferu emituju više zagađivača nego 250 termoelektrane iz Evrope što ukazuje na to da srpska struja nije nimalo čista a samim tim i proizvodnja energije koja bi ulazila u taj automobile. Pa s tim u vezi, činjenica da moderni i savremeni motori sa unutrašnjim sagorevanjem standarda Euro 6 sa potpuno ispravnim DPF filterom i ostalim sistemima za zaštitu životne sredine, apsolutno manje zagađuju životnu sredinu od bruto proizvodnje i eksploatacije električnih vozila.
Čedomir Stanković
22.3.2024. 15:24
Električni automobili imaju potencijal da manje utiču na zagađenje životne sredine, posebno kada se koristi električna energija iz obnovljivih izvora. Međutim, proizvodnja baterija, integralnih kola, čipova i ostalih neophodnih elemenata za njihovo nesmetano funkcionisanje, negativno doprinosi ukupnom ekološkom otisku. U konačnom, uticaj električnih automobila na životnu sredinu zavisi od mnogih faktora, uključujući izvore energije za proizvodnju električne energije, efikasnost proizvodnje baterija, kao i politike reciklaže i odlaganja baterija. Posebno je kobalt često istaknut kao element koji može biti ekološki štetan, ne samo zbog samog rudarenja već i zbog političkih i socijalnih problema povezanih sa njegovim dobijanjem. Rudarenje kobalta često se odvija u teškim uslovima, sa značajnim uticajem na lokalne zajednice i ekosisteme, kao i na uništavanje kompletnog biodiverziteta u široj okolini oko rudnika. Da bi se proizvela jedna baterija za električno vozilo u proseku se u atmosferu izemituje oko 5 t ugljen dioksida. U poređenju sa ukupnim emisijama CO2 koje mogu nastati tokom životnog ciklusa automobila sa unutrašnjim sagorevanjem, emisija od 5 tona CO2 za proizvodnju baterije za električno vozilo može se smatrati relativno malom. Međutim, važno je uzeti u obzir i druge faktore kao što su emisije tokom eksploatacije vozila, kao i potencijal za reciklažu i ponovnu upotrebu baterija, što negativno utiče na kompletno ekološko delovanje. Problem je što većina ljudi električne automobile sagledavaku samo kroz prizmu trenutne emisije. Time se bavi i marketing i propaganda jer u njima trenutno leži najveći kapital. Takođe još jedna činjenica, od početka prve industrijske revolucije do danas, antropogeni faktor je izemitovao u atmosferu oko 2000 milijardi tona ugljen-dioksida. Ali se mora naglasiti da je to samo 0.1% ukupne emisije ugljen dioksida koje se emituje u atmosferu od strane prirodnih faktora na koje čovek ne utiče. S tim u vezi, zeleni tvrde da je taj 0.1% zapravo jezičak na klimatskoj vagi koji je pokrenuo proces globalnog otopljavanja. Međutim, to ne stoji jer klimatske promene su nešto što se dešavalo kroz istoriju više puta. Mnogo pre industrijske revolucije, naša planeta je ulazila u mini ledena doba i izlazila iz njih. Jedno od poznatijih ledenih doba je u periodu Maunderovog minimuma što ima direktne posledice od strane sunčeve aktivnosti a ne uticaja čoveka na prirodu i biodiverzitet.
Aleksandar Popovic
21.3.2024. 10:39
Kako može zagađenje iz dizel motora EURO 6 biti 0.01%? Šta to znači, od čega 0.01%, kojih emisija gasova. Mislim da su vam tvrdnje netačne. Što se tiče uticaja EV na zagađenje i emisiju GHG, rađeni su mnogobrojni testovi u Evropi (gde je energetski miks bolji nego u Srbiji) gde se pokazalo da kada se uključi ceo životni vek proizvodnje, eksploatacije i zbrinjavanja EV i ICE vozila, nakon 100.000 km EV daljim korišćenjem ima sve manju emisiju GHG. Dakle za životni vek automobila od 300 ili 400.000 km, EV će u ukupnom životnom ciklusu emitovati 3 do 4 puta manje emisija GHG. Za Srbiju ova računica je nešto lošija, ali je razlika u proizvodnji električne energije iz uglja u Nemačkoj i Srbiji 40% prema 70%.
Čedomir Stanković
20.3.2024. 18:09
Termoelektrana “Nikola Tesla” TENT u Srbiji je jedan od najvećih emitera sumpora i ugljen-dioksida u Evropi. U 2022. godini, TENT je emitovao 16,98 miliona tona CO2, što ga čini četvrtim najvećim emiterom među elektranama na kontinentu, a sve 4 su sa Balkana. i dok Srbija ne bude prešla na nuklearni izvor električne energije, kao i oslobađanje od individualnih ložišta, njeni građani će se gušiti svake zime. ovo je pitanje opstanka, a ne ekonomske isplativosti.
Aleksandar Lekic
20.3.2024. 11:39
Gde probadje podatak da nase 4 TE zagadjuju vise od 250TE na zapadu.
Đorđe Belić
20.3.2024. 09:13
super
Goran Ivačković
20.3.2024. 09:09
👍
Novica Petrović
20.3.2024. 09:09
👏👏👏👍
Nikola Đaković
20.3.2024. 09:06
👏👏👏👍
Goran Stevčevski
20.3.2024. 09:02
Interesantan test… 👏👏👏👍☺️
Saša Rasic
20.3.2024. 08:57
👍
Aleksandar Jakovljev
20.3.2024. 08:56
👍
Slaviša Živanović
20.3.2024. 08:55
Svaka čast
Dalibor Jovanović
20.3.2024. 08:50
👌
Dragan Borovic
20.3.2024. 08:44
ide to polako u istoriju ...
Ivan Cvetanovic
20.3.2024. 08:40
Nisam znao da ima dobos kocnice pozadi, bas sam se iznenadio...
Luka Erdeljanovic
20.3.2024. 08:46
I ja. Je l to ima veze sa regenerativnim kočenjem?
Borislav Pavlović
20.3.2024. 08:39
:-!
Djurasin Sasa
20.3.2024. 08:38
👏👏
Sladjan Pesic
20.3.2024. 08:35
Znaci priblizno 5l benzina na 100km. Kad se preracuna. To je sto se tice potrosnje. Mene zanima posto je garancija baterije 8 god sta se radi posle toga sa vozilom. Retko oo ce da kupi taj automobil. Prodaju polovnih ev treba posmatrati kao prodaju skupuh mobilnih telefona. Znaci eventualno jednom se prodaj ekao polovan sto znaci da mu je cena posle 8 god recimo max 20% prodajne cene. Treba i to ibracunati u cenu eksploatacije. I pitanje svih pitanja na benzincima se u proslosti pravio test na milion km. Mecedes audi bmw….
Milan Alempijevic
20.3.2024. 17:16
ja sam prvu teslu kupio sa 200k km, 10 god stara
Sladjan Pesic
20.3.2024. 14:24
Da vozim auto u garanciji. I ozbiljno sam gledao za novi da bude ev. Tesla model 3 sa subvencijom nov je ioko 36k kad se recimo uveze iz hrvatske tako je oko 40k sa pdv-om za eu model znaci bez carine za uvoz kod nas. Da ne idem dalje u racunicu.
Milan Alempijevic
20.3.2024. 08:52
jel ti vozis auto u garanciji?
Jan Pavlis
20.3.2024. 08:35
👏
Siniša Sivčev
20.3.2024. 08:33
👍
Vladimir Kalinic
20.3.2024. 08:32
Super
Miodrag Vladisavljević
20.3.2024. 08:32
👍
Vladimir Đuretanović
20.3.2024. 08:30
👍
Zoran Milanovic
20.3.2024. 08:30
👍
GORAN CINCOVIC
20.3.2024. 08:30
👍
nenad vucenovic
20.3.2024. 08:29
👍
Predrag Šavija
20.3.2024. 08:27
👍👌👍👌
Zoran Novicevic
20.3.2024. 08:23
👍
Boban Stamenković
20.3.2024. 08:22
👍👍👍
Jovan Nešić
20.3.2024. 08:22
Zanimljiv test
Žika Cvejić
20.3.2024. 08:21
👍
Radiša Milinković
20.3.2024. 08:20
👍
sven gavrilovic
20.3.2024. 08:19
👍
Čedomir Milić
20.3.2024. 08:16
🤔
dragan stjepic
20.3.2024. 08:15
👍
Nemanja Antić
20.3.2024. 08:15
👍
Milan Čikara
20.3.2024. 08:15
👍
Željko Lukić
20.3.2024. 08:15
Ma..
Necseriu Eugen
20.3.2024. 08:14
👌
Zoran Kostović
20.3.2024. 08:12
Vise ga ni majstor Rale ne sklopi