image

Rastavili smo električni automobil posle 100.000 km

Audi „Q4 e-tron“

 

Svaki maratonski test od 100.000 km je vredan pažnje i veliki podvig, posebno ako se posle te kilometraže vozilo rastavi na delove i potom se analizira njihova potrošenost. Međutim, po prvi put, donosimo rezultate posle 100.000 km koje smo prevezli jednim električnim vozilom.

Dok je audi „Q4 e-tron“ vozio svoje prve kilometre maratonskog testa, glavna dilema u

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Armin Podbicanin

25.3.2024. 16:07

svaka cast

vladan aleksic

22.3.2024. 12:33

👍

zoran Stancic

21.3.2024. 14:42

👍👍👍👍😀

Aleksandar Popovic

21.3.2024. 10:47

Sve pohvale za test. Neizmerno zabavno videti toliko pozitivnih komentara za EV, kada se pomenu troškovi od 140EUR za održavanje. Ljudi na osnovu 3 pročitana članka daju negativan sud o novim tehnologijama, ali kada vide da to i nije tako loše možda promene mišljenje. Generalno je tehnologija EV daleko energetski, ali i emisione efikasnija od ICE vozila. Efikasnost EV je pre 80%, dok kod ICE nije ni 30%. Možda je interesantno ovaj test dopuniti analizom emisija GHG i uporediti sa pandanom na dizel gorivo, jer se upravo granica emisija lomi oko 100.000km. Puno pozdrava, samo napred!

Sasa Stefanovic

21.3.2024. 10:01

Zapanjen sam! Ne mogu da verujem da su troskovi odrzavanja ovako niski.

Saša Rasic

21.3.2024. 08:05

👍

Dejan Supić

20.3.2024. 22:51

Odličan test, kao i rezultat za Audi.

Zeljko Dokic

20.3.2024. 18:51

svaka cast za analizu 👏👏👏

Dejan Atanasovski

20.3.2024. 15:08

Vrlo temeljna analiza, bravo.

Marko Milanov

20.3.2024. 14:12

👍

Branimir Radić

20.3.2024. 14:03

Detaljno objašnjen putni ciklus.Očigledno da nema većih problema, dakle, ko ima da kupi električnog neka ne brine.

Petar Bagi

20.3.2024. 13:06

Dobro je neko je morao i to da uradi 👍👍👍

Bogdan Janković

20.3.2024. 12:22

👏👏👏

Ivan Bogdanović

20.3.2024. 12:10

🔝

Mile Stanojevic

20.3.2024. 11:40

👍

Željko Hudi

20.3.2024. 11:28

👍

Veljko Nikolic Ludi Miloica

20.3.2024. 10:14

Ovo je vec dobro! Tako se vidi koliko sta vredi! Sreca kod E vozila da nemaju puno delova kao normalan auto na unutrasnje sagorevanje!

Mladen Avramovski

20.3.2024. 10:09

👍

Vladimir Bogdanović

20.3.2024. 10:04

Napravili ste odličan test👏👏👏

Milorad Jeličić

20.3.2024. 09:37

👏👏👏👍

Čedomir Stanković

20.3.2024. 09:29

odličan test. svaka čast na detaljnosti. sa druge strane ne mogu, a da ne primetim visinu cena i tih "sitnih" ulaganja na tih cca 100.000km. trošak od cca 7.770 evra za struju na 100.000km je po meni preveliki. moj auto troši manje dizela na 100km. pritom njegov euro 6 motor ima bukvalno nultu emisiju izduvnih gasova jer sonda na tehničkom pregledu registruje prisustvo zagađaivaca tek na 4.000rpm i to u udelu od 0.01%. ispod 4.000rpm ne registruje ništa. s tim u vezi, auspuh je potpuno čist. polica za TV u mojoj sobi je prljavija od njega. uzevši u obzir emisiju gasova staklene bašte koji se emituju u atmosferu tokom proizvodnje baterija za elektro automobile, kao i kasnije za njihovo recikliranje ali i dobijanje litijuma iz ruda, to je jedan, još uvek, vrlo diskutabilan koncept. opet, ista stvar sa udelom gasova staklene bašte po pređenom kilometru u Srbiji i u Evropi ne može biti ista. u Srbiji veći deo električne energije dolazi iz termoelektrana koje su najprljavije u Evropi. jedan poražavajući podatak je da srpske četiri termoelektrane u atmosferu emituju više zagađivača nego 250 termoelektrane iz Evrope što ukazuje na to da srpska struja nije nimalo čista a samim tim i proizvodnja energije koja bi ulazila u taj automobile. Pa s tim u vezi, činjenica da moderni i savremeni motori sa unutrašnjim sagorevanjem standarda Euro 6 sa potpuno ispravnim DPF filterom i ostalim sistemima za zaštitu životne sredine, apsolutno manje zagađuju životnu sredinu od bruto proizvodnje i eksploatacije električnih vozila.

Čedomir Stanković

22.3.2024. 15:24

Električni automobili imaju potencijal da manje utiču na zagađenje životne sredine, posebno kada se koristi električna energija iz obnovljivih izvora. Međutim, proizvodnja baterija, integralnih kola, čipova i ostalih neophodnih elemenata za njihovo nesmetano funkcionisanje, negativno doprinosi ukupnom ekološkom otisku. U konačnom, uticaj električnih automobila na životnu sredinu zavisi od mnogih faktora, uključujući izvore energije za proizvodnju električne energije, efikasnost proizvodnje baterija, kao i politike reciklaže i odlaganja baterija. Posebno je kobalt često istaknut kao element koji može biti ekološki štetan, ne samo zbog samog rudarenja već i zbog političkih i socijalnih problema povezanih sa njegovim dobijanjem. Rudarenje kobalta često se odvija u teškim uslovima, sa značajnim uticajem na lokalne zajednice i ekosisteme, kao i na uništavanje kompletnog biodiverziteta u široj okolini oko rudnika. Da bi se proizvela jedna baterija za električno vozilo u proseku se u atmosferu izemituje oko 5 t ugljen dioksida. U poređenju sa ukupnim emisijama CO2 koje mogu nastati tokom životnog ciklusa automobila sa unutrašnjim sagorevanjem, emisija od 5 tona CO2 za proizvodnju baterije za električno vozilo može se smatrati relativno malom. Međutim, važno je uzeti u obzir i druge faktore kao što su emisije tokom eksploatacije vozila, kao i potencijal za reciklažu i ponovnu upotrebu baterija, što negativno utiče na kompletno ekološko delovanje. Problem je što većina ljudi električne automobile sagledavaku samo kroz prizmu trenutne emisije. Time se bavi i marketing i propaganda jer u njima trenutno leži najveći kapital. Takođe još jedna činjenica, od početka prve industrijske revolucije do danas, antropogeni faktor je izemitovao u atmosferu oko 2000 milijardi tona ugljen-dioksida. Ali se mora naglasiti da je to samo 0.1% ukupne emisije ugljen dioksida koje se emituje u atmosferu od strane prirodnih faktora na koje čovek ne utiče. S tim u vezi, zeleni tvrde da je taj 0.1% zapravo jezičak na klimatskoj vagi koji je pokrenuo proces globalnog otopljavanja. Međutim, to ne stoji jer klimatske promene su nešto što se dešavalo kroz istoriju više puta. Mnogo pre industrijske revolucije, naša planeta je ulazila u mini ledena doba i izlazila iz njih. Jedno od poznatijih ledenih doba je u periodu Maunderovog minimuma što ima direktne posledice od strane sunčeve aktivnosti a ne uticaja čoveka na prirodu i biodiverzitet.

Aleksandar Popovic

21.3.2024. 10:39

Kako može zagađenje iz dizel motora EURO 6 biti 0.01%? Šta to znači, od čega 0.01%, kojih emisija gasova. Mislim da su vam tvrdnje netačne. Što se tiče uticaja EV na zagađenje i emisiju GHG, rađeni su mnogobrojni testovi u Evropi (gde je energetski miks bolji nego u Srbiji) gde se pokazalo da kada se uključi ceo životni vek proizvodnje, eksploatacije i zbrinjavanja EV i ICE vozila, nakon 100.000 km EV daljim korišćenjem ima sve manju emisiju GHG. Dakle za životni vek automobila od 300 ili 400.000 km, EV će u ukupnom životnom ciklusu emitovati 3 do 4 puta manje emisija GHG. Za Srbiju ova računica je nešto lošija, ali je razlika u proizvodnji električne energije iz uglja u Nemačkoj i Srbiji 40% prema 70%.

Čedomir Stanković

20.3.2024. 18:09

Termoelektrana “Nikola Tesla” TENT u Srbiji je jedan od najvećih emitera sumpora i ugljen-dioksida u Evropi. U 2022. godini, TENT je emitovao 16,98 miliona tona CO2, što ga čini četvrtim najvećim emiterom među elektranama na kontinentu, a sve 4 su sa Balkana. i dok Srbija ne bude prešla na nuklearni izvor električne energije, kao i oslobađanje od individualnih ložišta, njeni građani će se gušiti svake zime. ovo je pitanje opstanka, a ne ekonomske isplativosti.

Aleksandar Lekic

20.3.2024. 11:39

Gde probadje podatak da nase 4 TE zagadjuju vise od 250TE na zapadu.

Đorđe Belić

20.3.2024. 09:13

super

Goran Ivačković

20.3.2024. 09:09

👍

Novica Petrović

20.3.2024. 09:09

👏👏👏👍

Nikola Đaković

20.3.2024. 09:06

👏👏👏👍

Goran Stevčevski

20.3.2024. 09:02

Interesantan test… 👏👏👏👍☺️

Saša Rasic

20.3.2024. 08:57

👍

Aleksandar Jakovljev

20.3.2024. 08:56

👍

Slaviša Živanović

20.3.2024. 08:55

Svaka čast

Dalibor Jovanović

20.3.2024. 08:50

👌

Dragan Borovic

20.3.2024. 08:44

ide to polako u istoriju ...

Ivan Cvetanovic

20.3.2024. 08:40

Nisam znao da ima dobos kocnice pozadi, bas sam se iznenadio...

Luka Erdeljanovic

20.3.2024. 08:46

I ja. Je l to ima veze sa regenerativnim kočenjem?

Borislav Pavlović

20.3.2024. 08:39

:-!

Djurasin Sasa

20.3.2024. 08:38

👏👏

Sladjan Pesic

20.3.2024. 08:35

Znaci priblizno 5l benzina na 100km. Kad se preracuna. To je sto se tice potrosnje. Mene zanima posto je garancija baterije 8 god sta se radi posle toga sa vozilom. Retko oo ce da kupi taj automobil. Prodaju polovnih ev treba posmatrati kao prodaju skupuh mobilnih telefona. Znaci eventualno jednom se prodaj ekao polovan sto znaci da mu je cena posle 8 god recimo max 20% prodajne cene. Treba i to ibracunati u cenu eksploatacije. I pitanje svih pitanja na benzincima se u proslosti pravio test na milion km. Mecedes audi bmw….

Milan Alempijevic

20.3.2024. 17:16

ja sam prvu teslu kupio sa 200k km, 10 god stara

Sladjan Pesic

20.3.2024. 14:24

Da vozim auto u garanciji. I ozbiljno sam gledao za novi da bude ev. Tesla model 3 sa subvencijom nov je ioko 36k kad se recimo uveze iz hrvatske tako je oko 40k sa pdv-om za eu model znaci bez carine za uvoz kod nas. Da ne idem dalje u racunicu.

Milan Alempijevic

20.3.2024. 08:52

jel ti vozis auto u garanciji?

Jan Pavlis

20.3.2024. 08:35

👏

Siniša Sivčev

20.3.2024. 08:33

👍

Vladimir Kalinic

20.3.2024. 08:32

Super

Miodrag Vladisavljević

20.3.2024. 08:32

👍

Vladimir Đuretanović

20.3.2024. 08:30

👍

Zoran Milanovic

20.3.2024. 08:30

👍

GORAN CINCOVIC

20.3.2024. 08:30

👍

nenad vucenovic

20.3.2024. 08:29

👍

Predrag Šavija

20.3.2024. 08:27

👍👌👍👌

Zoran Novicevic

20.3.2024. 08:23

👍

Boban Stamenković

20.3.2024. 08:22

👍👍👍

Jovan Nešić

20.3.2024. 08:22

Zanimljiv test

Žika Cvejić

20.3.2024. 08:21

👍

Radiša Milinković

20.3.2024. 08:20

👍

sven gavrilovic

20.3.2024. 08:19

👍

Čedomir Milić

20.3.2024. 08:16

🤔

dragan stjepic

20.3.2024. 08:15

👍

Nemanja Antić

20.3.2024. 08:15

👍

Milan Čikara

20.3.2024. 08:15

👍

Željko Lukić

20.3.2024. 08:15

Ma..

Necseriu Eugen

20.3.2024. 08:14

👌

Zoran Kostović

20.3.2024. 08:12

Vise ga ni majstor Rale ne sklopi