image

Nova rampa za dizelaše!

Kako će se ubuduće kontrolisati izduvni gasovi?

Iako im uvođenje Euro 7 norme nije baš uspelo kako su planirali, čelnici Evropske komisije izgleda ne odustaju od ideje da očiste vazduh od izduvnih gasova automobila koliko god je to moguće, iako se zna da postoje mnogo veći zagađivači okoline. Novi potez koji su povukli, za sada samo u vidu preporuke zemljama članicama, a iz dosadašnjih

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

nenad vucenovic

19.3.2024. 17:01

👍

Dragan Borovic

19.3.2024. 17:01

👍

Siniša Sivčev

19.3.2024. 17:02

👌👍

Zoran Milanovic

19.3.2024. 17:02

👍

Dalibor Jovanović

19.3.2024. 17:02

Najbolje da nam poklone nova vozila, pa da ne zagađujemo

Milorad Jeličić

19.3.2024. 17:03

👍

Vladimir Kalinic

19.3.2024. 17:03

Glupost

Boban Stamenković

19.3.2024. 17:03

👎👎

Necseriu Eugen

19.3.2024. 17:04

🤬

Zoran Novicevic

19.3.2024. 17:05

👍

Bogdan Janković

19.3.2024. 17:05

🤬

Milan Adamović

19.3.2024. 17:05

Dizel motori su prošlost. Mogu da stave neki primerak u muzej nauke i tehnike. Zbogom nafto dobro nam došla strujo.

Јовица Перић

19.3.2024. 17:07

Све док стеују производи прљава енергија, нагта ће бити боља и чистија опција.

Darko Janicijevic

19.3.2024. 17:07

Sve je to tacno. Treba da se voze noviji i ekoloski cistiji automobili. ali, tesko da narod ima finansijske mogucnosti da sebi to priusti.

Aleksandar Marušić

19.3.2024. 17:07

često pokušavam da izbegnem vožnju iza vozila koje ima očigledno vidljive i prljave i zubne gasove, ali kako pobegnem od jednog tako me sačeka drugi, tako da je gotovo nemoguće voziti u Srbiji a da pri vožnji konstantno ne udišemo dim....

dragan stjepic

19.3.2024. 17:07

😠😠😠

Novomir Galić

19.3.2024. 17:10

Нису у питању дизечаши. Ствар је у овоме да западна Европа нема ни енергенте ни сировине, па су смислили да аутомобили иду на струју.

Marko Milanov

19.3.2024. 17:11

👍

Goran Stevčevski

19.3.2024. 17:12

Odlično! Ko ne brine o održavanju svog vozila i ko si ne može priuštiti ekološki bolje i zdravije vozilo, nek ide drugim prevozom a na da sve nas truje… 🤝👏😔😢

Radiša Milinković

19.3.2024. 17:12

Detaljno, ali...

Žika Cvejić

19.3.2024. 17:12

Сачекаћемо

Mladen Avramovski

19.3.2024. 17:13

👍

Dragan Kovačvić

19.3.2024. 17:14

Čista propaganda. U vreme korone saobraća je skoro stao. I to je trajalo u celom svetu više meseci. A zagađenje vazduha 2% se smanjilo. Tako da automobili nisu glavni zagađivači nego 98% drugo nešto?!

Dejan Stanisavljević

19.3.2024. 17:16

Struje iz vetroparkova i hidroelektrana nema ni za 20% potreba Evrope. Dakle termoelektrane ili nuklearne elektrane. Termodlektrane zagađuju više nego dizelaši a nuklearke proizvode opasan otpad za narasnih X vekova. Dakle jedino bofonik

Dejan Stanisavljević

19.3.2024. 17:17

Vodonik

Dejan Supić

19.3.2024. 17:17

Ekologija je i najskuplje poglavlje za pristup EU. S obzirom da ovoj vlasti ona nije uopšte bitna, primer iskopavanje litijuma itd., ova odredba u EU kod nas ako zaživi biće samo zbog naplate kazni.

Milan Čikara

19.3.2024. 17:18

👍

Željko Lukić

19.3.2024. 17:18

🤑

Goran Ivačković

19.3.2024. 17:19

👍

Зоран Ивановић

19.3.2024. 17:22

А шта је са ваздушним саобраћајем? Керозин је гориво по карактеристикама ближе дизелу него бензину. Шта ће грађевинска индустрија, изградња путева,... пољопривреда? Ни речи о свему томе.

Rile R

19.3.2024. 17:29

Po podacima SAT-a, motori sa unutrašnjim sagorevanjem utiču na zagađenje 4-10 %. Menk se čini da povika na njih nije zbog ekologije, već zbog nametanja sve veće kontrole i zabrana ljudima, drugim rečima, neće moći svako da vozi, samo povlašćeni. Šta je sa starim dizelašima, koji nemaju DPF filter (nisu sa njim ni proizvedeni)? Šta se za njih kaže u tim predlozima tj. naređenjima?

Miroslav Mikavica

19.3.2024. 17:30

ajmo redom, politicari prvo da se ne vode ratovi, pa cemo sve ostalo lakse i brze i jeftinije. A odavno znamo da vozila i nisu najveci i toliko bitni zagadjivaci, pa u vreme korone se nije vozilo i...nije bas da je bilo toliko smanjeno

Srđan Radaković

19.3.2024. 18:07

Moram te ispraviti, u vreme korone je bilo manje zagađen vazduh, ali ne zbog manje automobila nego zato što nije bilo avio saobraćaja koji je među naj većim zagađivačima, a to niko ne spominje. Lakše udariti po ovim MALIMA.

Borislav Pavlović

19.3.2024. 17:33

😫

rade berta

19.3.2024. 17:34

Unesite komentar.

Nemanja Antić

19.3.2024. 17:34

🤔

Vladimir Bogdanović

19.3.2024. 17:35

🤫

zoran božić

19.3.2024. 17:36

Drugim rečima kupujte automobile na elektro pogon pa onda dižemo cenu struje koja je i onako preskupa.

Dejan Atanasovski

19.3.2024. 17:40

Želiš da voziš dizel a ne vodiš brigu o dpf filtru.

Jan Pavlis

19.3.2024. 17:46

👍

Zoran Kostović

19.3.2024. 17:46

Benzin, benzin, samo benzin volim jaaaaa

Vlada Grujić

19.3.2024. 18:05

Misliš da će korumpirana i nesposobna gospoda iz EU "zaboraviti" na benzince? Neće, oni su sledeći. A zatim sledi uvođenje glupih i budalastih taksi i na električna vozula jer naravno i ona zagađuju (kao i sva ostala). Svi znamo šta je krajnji cilj ovakvih mera. A ekologija je samo tu kao priča za umirenje pred eutanaziju...

Magnumns

19.3.2024. 17:46

Треба увести поступно. Прво контрола аутобуса јавног превоза. Кад људима буде доступан неканцероген безбедан и тачан јавни превоз одустаће од личних возила због неисплативости. У Новом Саду јавни превоз и даље користи олдтајмере. Аутобус стар 20 и више година је отплатио своју инвестицију неколико пута. Само су паре скренуте на другу страну. Превоз сопственим возилима по граду није исплатив ни изводљив за народ ни на једној тачки на планети. Београд без метроа је гори од Новог Сада, видећемо како ће бити кад крене метро. Железница, тремваји, тролебуси, и тролебуси са батеријама који се пуне само на неким станицама су једино исплативо решење. Остало је губљење времена. Док се не уведе аутоматско кажњавање са одузимањем возила за паркирање на шинама бићемо гори од афричких колонија.

Željko Hudi

19.3.2024. 17:50

👍

Vlada Grujić

19.3.2024. 18:01

Odlično, sledeći nivo je rigorozna kontrola benzinaca a zatim uvođenje brsmislenih taksi za električna vozila (poput ovih današnjih na vozila sa sus motorima). A rezultat je ostvarivanje ranije zacrtane agende da će samo bogati moći sebi da priušte vozilo. Što pre se manemo ove gluposti koja nam dolazi iz EU pre ćemo da ponovo živimo kao normalan narod. Ova situacija pogoduje nesposobnima na vlasti i nestručnima koji donose idiotske odluke i zakone te tako uređuju svakodnevan život svih nas. A sve se to radi po direktivama iz EU.

Slaviša Živanović

19.3.2024. 18:02

👍

Vladimir Cupać

19.3.2024. 18:14

Iskreno bih voleo da udišem čistiji vazduh u Srbiji, ovde je katastrofa, mnoga domaćinstva se greju na čvrsto gorivo i nije ni čudo što je ovoliko zagadjen vazduh. A država je kriva što ne žele da pokrenu kampanju da ljude prebace na gas i da im obezbede priključak za gas besplatan a da gas bude jeftiniji i da daju svim ljudima kotlove povoljnije nego što oni sada koštaju na neke rate ili tako nešto pa da ljudi budu u obavezi da predju na gas i samim tim spreče prvo ove čestice 2.5 PM pa onda polako na automobile pa na sve ostalo. Ovde se kod nas jako malo priča o tome i to je problem a pritom se i ne rešava.

Milan Mandic

19.3.2024. 18:38

😫

Aleksandar Topoljanin

19.3.2024. 18:41

ja bih voleo da se uradi opsežna analiza koliko stvarno zagađuju automobili a koliko puta vise teska terenska vozila i izduvi iz fabrika i td,pa da se onda i nastavi uvođenje regulative o smanjenju i sankcionisanju istih.ovako mi se čini da je elektro lobi uzeo previše zamaha i sada gube pojam stvarnosti.

Dejan Koželj

19.3.2024. 18:44

Da nam nije prosečna starost vozila toliko velika bilo bi opravdano.

Zeljko Dokic

19.3.2024. 18:53

trebalobi napraviti analizu koliko stvarno automobili zagadjuju vazduh😲😲😲 ??

Saša Rasic

19.3.2024. 19:13

Opa!Pa mi smo u evropskoj uniji!!! 👏

Miloš Stepanović

19.3.2024. 19:20

Ajmo ovako; Po merenjima AirVisual-a, u vreme kovida (kada su se gotovo svi krajevi Evrope, oporavljali od posledica zagadjenja vazduha, zbog raznih restrikcija, u koje spadaju policijski casovi u vreme kojih gotovo da nije bilo nikakvog kretanja saobracaja), Beograd je i dalje, kao i uvek bio najzagedjeniji grad u Evropi, sto ukazuje da saobracaj, i “prosecna starost voznog parka u Srbiji” nisu glavni uzrocnici zagadjenja vazduha… Mi ovde u zemlji Srbiji i dalje imamo termoelektrane koje konzumiraju oko 170 tona lignita, ciji izduvni gasovi na dimnjacima uglavnom nisu filtrirani kako treba, gradske toplane, koje trose pretezno mazut, ciji ostaci saogorevanja, opet nisu filtrirani propisno, tone industrijskog i raznog drugog otpada koje se izbacuju u vode-reke, koje isparavaju kada dodju visoke temperature, i nose zagadjivace sa sobom u atmosferu (Sto mi osecamo kao smrad, a i frapantna je cinjenica, da je Beograd maltene jedini grad u Evropi, koji u 21 veku svoje otpadne-kanalizacione vode, “istovaruje” u reku odnosno u Dunav). Iako nam je bitna i vazna za proizvodnju hrane poljoprivreda je zapravo jedan od najvecih zagadjivaca atmosfere… Mislim da bi drzavni celnici, na sve to prvo trebalo da obrate paznju pre nego sto blatantno odmah okrive vlasnike automobila, no od vlasnika automobila, kroz razne “nove” namete, mogu lako i brzo da se ovajde…

Mile Stanojevic

19.3.2024. 20:15

Pa kada budemo imali standard kao Nemačka ili bar Austrija onda možemo pričati o nečemu!A ne udri po sirotinji pa ko preživi - preživi!Ko ne bi voleo da vozi noviji automobil?🤬🤬🤬

Ivan Bogdanović

19.3.2024. 20:19

😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Branimir Radić

19.3.2024. 21:10

Pravila, pravila, da bi nas udavila. A krave, jer i njih treba eliminisati?

GORAN CINCOVIC

19.3.2024. 21:12

👍

Slobodan Djilas

19.3.2024. 22:18

Imao sam problem sa Dpf filterom. nije hteobda ide auto, ubaci auto u sejf mod ( stiti motor od habanja, blokira brzinu do 50km/h i obrtaje na 2000obr), ukljucuje samo ciscenje istog. Mehanicar skinuo, poslao u Ns u servis koji samo to rade. Kostalo oko 100€. Posle toga, auto bukvalno nije vise isti. Prevedeno na srpski, toliko je Dpf bio zapusen da je auto radio kao kompresor, plus sto sam cak i smanjio potrosnju goriva za oko pola litre na 100km. Znaci isplati s eitekako to uraditi i toplo preporucujem svima da urade. od tada sam presao preko 60.000km i nikakvih vise problema nisam imao slicnih tome. Cena ciscenja zavisi od zapremine filteri i koliko hemikalije potrose. Moj auto je Opel antara 2.0, 150Ks, automatski menjac i 4x4 pogon. Evo jos koja zanimljivost u vecinu automobila staje do 4l ulja i 6 lit antifriza u sistem, a u moj ide oko 7 l ulja i 12l antifriza. A i Trktor IMT539 isto ide toliko ulja i antifriza u sistem. I zakljucak u razgovoru sa majstorom koji smo izvukli, auto je vozen nezno (zene su neznije sa svime, sala) velika nam je potrosnja goriva pa vozimo na niskim obrtajima da bi manje trosilo (kupis benzinac ugrafis plin i vozis jeftinije ili metan ugrafis) idemo do grada na 5-7 mesta (banka,posta,..) i vozimo 3 min i ugasimo pa dalje opet isto umesto da osyavimo da radi otprilike pola sata i sve se zagrije i izduva sve napolje, mora se bar nekoliko puta u toku godine stisnuti gas da se sve te naslage prljavstine izduvaju napolje kroz auspuh. Moj auto trosi 10l na auto putu, a 12 u lokalu, a pre toga sam 20god vozio benzin +plin, gde mi je potrosnja plina bila oko 8l prosek. Sa tim da potrosnja nekad bude veca nekad manja, jer itekako ima veze na kojoj pumpi sipate gorivo.

Srdjan Bojic

19.3.2024. 22:28

Da se slozim da EV vozila prave manje stete nego dizel motori. Da imaju manje zagadjenje u celosti. To mozda jeste primenjivo gde je razvijena eko svest. U Beogradu tesko. Cist primer, komsija vozi ev i puni ga u trznim centrima dok komsinica u svojoj kuci do njegove greje se na sve i svasta.

Andrija Račman

19.3.2024. 22:47

Bravo za ekologe i ekologiju. Treba ukinuti sve što zagađuje i uvesti rikše kao glavno prevozno sredstvo.🤨

Marjan Pejic

20.3.2024. 00:42

💪

Bojan ilic

20.3.2024. 09:44

kakvo nam je gorivo , dobro i idu automobili , cena pogotovo

Zeljko Dokic

21.3.2024. 07:54

samo neka udaraju po dizelasima a sigurno manje zagadjuju nego Ling Long u Zrenjaninu

Sasa Stefanovic

21.3.2024. 10:03

Unesite komentar.

Sasa Stefanovic

21.3.2024. 10:04

Pre svega privatne kuce koje se greju “šatro” na drva.

vladan aleksic

22.3.2024. 12:34

👍