![image](https://satplus.rs/image/cache/extra-large/files/images/wsathub_dobitnici-emisije-02022025-mol-i-kemo-impeks.jpg?crop=true)
Bezbedna vožnja po snegu – osvojite praktične čarape za gume!
Kako biste zimske uslove na putevima savladali lakše i sigurnije, idealno rešenje su takozvane čarape za sneg. Ove praktične navlake omogućavaju jednostavniju vožnju čak i po najzahtevnijim terenima. U saradnji sa kompanijom Kemoimpex, poklanjamo tri kompleta čarapa za sneg brenda My Way. Čarape su dizajnirane da pruže maksimalno prianjanje na snegu, ledu i klizavim površinama, ali su jednako efikasne i na
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Povezane vesti
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Milan Roglić
10.2.2025. 11:10
Kako da se ne sećam majstor Rileta i njegovih umotvorina. Ima tu još nekih koje bi mogle da se primene i danas: stavljanje patosnica pod pogonske točkove radi povećavanja trakcije na snegu/ledu, kao i grančica četinara u istu svrhu; premazivanje unutrašnjosti šoferke flanelskom krpom radi sprečavanja maglenja šoferke; premazivanje kedera oko vrata protiv mržnjenja vrata; "imitiranja" ABS brzim, sitnim i kratkim kočenjem; odblokiravanjem zaleđenih ABS senzora dugim blagim kočenjem da bi se kočnice namerno zagrejale. Ima tu i nekih saveta koji više ne piju vodu kod novih auta: svi saveti vezani za brave, jer se sve brave otvaraju daljinski; intervencije na razvodnim kapama; budženje sajli za gas ili kočnice. Pored ovoliko elektronike malo je ostalo saveta koji su primenjivi, ali ima još uvek aktuelnih.
Ivan Šakić
9.2.2025. 21:43
jedan od korisnih saveta majstor Rileta je bio kako popraviti probusenu gumu na automobilu . Pronaći rupu polivanjem vode po istoj , uzeti ekser i zabosti u rupu i odseci kljestima višak eksera , napumpati jednu atmosferu više od preporucenog za svaki slučaj ako ispušta vazduh do dolaska kod vulkanizera . savet koji se danas ne može iskoristiti jeste popravka unutrašnje gume jer današnje gume nemaju unutrašnju gumu . svakako korisno i brzo rešivo .Veliki pozdrav za ekipu SAT
Fikret Pasovic
9.2.2025. 21:37
Sećam se majstor Riletovog saveta kada se otkači poluga brisača sa motora, da provežemo ženskom najlon čarapom jednu metlicu za drugu. To bi radilo i danas. Majstorija koja ne bi radila danas je da kad crkne relej migavca, skinemo plastiku oko volana, prepojimo kako bi sijalica gorela stalno kada je poluga migavca ukkjučena pa onda sami naizmenično uključujemo i isključujemo. Danas ne bi bila primenljiva jer skidanje plastike oko volana i nalaženje pravog releja bi moglo da nam ispali airbag i moraćemo po novu ličnu kartu zbog dislocirsnog nosa na potiljak ;)
Milovan Duković
9.2.2025. 19:01
Po meni definitivno, a video sam to da su mnogi i koristili, to je rešenje problema kada nam jedan brisač ne radi zbog labave navrtke poluge brisača zbog čega osovina brisača se vrti u prazno ko ringišpil. Majstor Rile je savetovao da problem rešimo tako što brisač koji radi ostavimo u gornjem položaju, a neispravan brisač ručno dovedemo u u gornji položaj. Zatim "prespojimo' brisače prečagom koju formiramo od drvceta ili grane ili pruta i kanapa a prečagu pravimo na mestima gde se poluga spaja sa brisačem. Izgleda primitivno posmatračima sa strane ali koga to briga, bitno je da radi dok ne dodjemo do majstora. Rile legenda
Misa Tufegdžić
9.2.2025. 18:45
Savet koji je meni najviše ostao upamćen, a može se primeniti i dan danas (bilo po kiši ili snegu) je tzv. "šlepanje brisača". Ukoliko se odšrafi jedan od brisača, zavezati ga štapom i kanapom za drugi ispravan čime će ispravan brisač šlepati neispravan. Tako će Vaša vidljivost i bezbednost biti očuvana. Kasnije, kod Vašeg majstora dotegnite brisač ili zamenite motorić brisača. Iako ne osvojim nagradu, opet mi je drago što sam podelio ovaj, za mene interesantan savet.
Nikola Vukadinović
9.2.2025. 18:09
Majstor Rile bi rekao: "Namaži dihtunge glicerinom, inače ćeš ujutru vući vrata kao sumo rvač!" Zaboravi na pokrivanje motora ćebetom – to je bilo za fiću, ne za moderne aute. Ako ti se zamrzne brava, zagrej ključ upaljačem, ali nemoj da ga prepečeš kao ćevap. I ne pokušavaj da "lupiš" akumulator da proradi – to nije stari televizor!
Nikola Markovic
9.2.2025. 18:08
Jedan od mnogobrojnih saveta koje je majstor Rile davao a meni je puno puta pomogao i moze se primeniti i na novija vozila mozda cak jos bolje zbog svoje tezine pod haubom : Ako vozite auto sanprednjom vucom i nemoguce je popeti se uz veoma strm deo parkinga ili kratke uzbrdice, pokusajte to isto ali tako sto cete okrenuti auto i ici unazad. Bice lakse jer je opterecenje vece na prednjoj osovini pa ce gravitacija uciniti svoje. Pozdrav
Aleksandar Lakićević
9.2.2025. 16:04
Savet: prilikom zaglavljivanja u snegu koristiti patosnice, za brze zagrevanje motora parce kartona ispred hladnjaka, zagrevanje kljuca upaljacem za zamrznutu bravu, premazivanje kedera glicerinom....
Radovan K.
9.2.2025. 14:11
Savet takođe koji se može i danas upotrebiti jeste pesak u gepeku 😅 (postavljanje ispod pogonskih točkova), Ono što ne može da se upotrebi u današnjim automobilima je sipanje benzina u dizel motor zimi. Ljudi su dodavali malo benzina u dizel da spreče smrzavanje goriva, ali današnji common rail dizeli imaju precizne sisteme ubrizgavanja, pa ovo može oštetiti pumpu i dizne.
Radovan K.
9.2.2025. 14:06
Saveti koji su od koristi i danas na novim automobilima jesu: premazivanje gumenih dihtunga glicerinom, podmazivanje uljima bravice i mehanizme, Iako većina novih automobila ima centralnu bravu ili keyless sistem, nekoliko kapi WD-40 ili ulja u bravu može sprečiti zaleđivanje. Savet koji je bio popularan na starijim automobilima jeste pokrivanje hladnjaka kartonom, nekada je ovo pomagalo da se motor brže zagreje, ali današnji automobili imaju termostat i aktivno regulišu temperaturu, pa je ovo nepotrebno i potencijalno štetno.
Nikola Boskov
10.2.2025. 16:42
Stari savet kog se uvek setim , ali nazalost kasno, je da se namazu kederi glicerinom, i danas pomaze kod zimskih dana. Ono sto se kod modernih automobila ne sme primeniti je dodavanje u rezervoar dizel automobila malo benzina u zimskim danima, a samim tim i danas nepotrebno uz aditivirano gorivo.
Predrag Josimović
10.2.2025. 10:04
Сећам се када је Јова једном за Нову годину купио прасе и јелку, али аутомобил није хтео да упали. Али појављује се мајстор Риле и констатује да му је пукла сајла, питао га је да ли има неки штап, а он му је одговорио да има само метлу и поправио му је ауто, тј. санирао и омогућио паљење. Такође и крпљење гуме ексером. Где је пробушена, убацити ексер, напумпати је мало више него што је предвиђено и без проблема возити до првог вулканизера. Или када не раде брисачи. Сипати у флашу дестиловану воду, затим црево које спаја посуду за течност са спољним делом скинемо и на чепу направимо отвор кроз који провучемо то црево. Флашу ставимо унутар аутомобила, а црево вежемо за брисач. Када стиснемо флашу кроз црево ће излазити вода, а брисачи ће радити са лакоћом. Мајстор Риле, легенда.
Eugen Pašti
9.2.2025. 21:30
Za zimu je karakteristično često pranje vetrobrana, kada se pumpa za tečnost pokvari Rile ima rešenje. Sećam se i Coca--Cole i lamele što proklizava, Ženske čarape umesto klinastog remena. Ali najsmešnije je podupiranje kišobranom o zadnje sedište,prednjeg kome je propao mehanizam za obaranje naslona. Voleo sam tu rubriku . Riletove majstorije .
Aleksandar Radivojević
9.2.2025. 19:56
Bio je savet za krpljenje tubeles guma ( guma bez unutrašnje gume) tubeles se tada tek pojavio kod nas. Savet je bio pronaći mesto gde je guma probušena umočiti ekser u neki lepak bi bilo poželjno npr. sintelan i nabiti taj ekser u rupicu gde je guma i probušena. Skratiti ekser da ne štrči van gume i napumpati gumu malo više od preporučenog pritiska kako bi mogli da odemo do prvog vulkanizera. Bio sam baš klinac, ali se sećam i ovoga sa brisačima i nekog sivog keca koji je majstor Rile popravljao i Peglice...
Pero Balać
9.2.2025. 18:42
majstor Riletove majstorije i dan danas koristimo savete za sva vremena
Djordje Jelisavac
9.2.2025. 18:39
Kada se gura vozilo a potrebna je snaga i vozača, moze se iskoristiti ručni čok te tako auto sano vuce a vozač pripomaže desnim ramenom na štok automobila. Kad sam bio mali ovo sam vidio od svog oca, bila je u pitanju Zastava 128. Tada sam se smejao i govorio kako je ćale specijalac😁
Goran Ivačković
9.2.2025. 18:09
Ha majstor Rile dobar dobar lik. Priprema za zimski rezim rada motora kod zastave na kucistu filtera za vazduh bila je klapna koja se pomerala za letnji rezim rada tada vazduh dobija sa usisnika prema hladnjaku a za zimski rezim klapna se pomerala i dolazio je topao vazduh sa izduvne grane to danas nema...
Čedomir Stanković
9.2.2025. 18:09
u zimskim uslovima u vozilu uvek treba imati sveću kako bi se putnici zagrejali u slučaju da automobil prestane sa radom ili putnici budu bili zaglavljeni u smetovima. u naftu treba sipati malo benzina u zimskom periodu kako bi se sprečilo zamrzavanje istog.
Branislav Spasojević
9.2.2025. 18:09
Sećam se saveta sa kartonom kada u zimskim uslovima motor ne može da dostigne radnu temperaturu. Prosto pričvrstite karton za rešetku hladnjaka i problem rešen. Ujedno ovaj savet nije aktuelan za današnje automobile.😂😂😂
Sasa Maksimovic
9.2.2025. 18:08
Savet za resavanje problema u zimskim uslovima: Ako nemozete izaci iz snega i zaglavoli ste se koristiti patosnice, za brze zagrevanje motora parce kartona ispred hladnjaka, pre smo ,zagrevali kljuc za zamrznutu bravu i sipanje glicerina u bravu radi smrzavanja premazivanje kedera glicerinom.
Djuka Budimcevic
9.2.2025. 15:03
kada jedan od brisača proklizi na osovini, fiksira se sa grančicom ili šta god se nađe pri ruci ,za drugi brisač tako da ispravan brisač pogoni neispravan. Ista stvar ne moze da se primeni na mlađim generacijama automobila što zbog nejednake putanje ,dimenzije metlica ,što zbog rasporeda brisača da brišu od sredine ka C stubovima kao kod moje 307ice
Vladimir Zorić
9.2.2025. 14:52
stari savet je bio da se motor dobro zagreje pre polaska, za novija vozila to pravilo ne vazi. naravno treba rešiti ako postoje pukotine na staklima, proveriti antifriz, zimske gume sve cetiri. na put poneti dosta hrane i vode moze i neko cebe, pun rezervoar jer nikad se ne zna kakav i gde zastoj moze biti!
zoran tosic
9.2.2025. 14:51
Ljuljanje auta napred nazad kada se zaglavite u snegu često pomaže i na novijim automobilima, dok šlajfovanjem točkovima da se malo razgrne sneg, zbog kontrole proklizavanja na novijim automobilima je nemoguće i eto muke!
Željko Čičić
9.2.2025. 14:47
u slucaju izvlacenja auta iz dubokog snega ili blata kada vozac nema uze za vucu, posluzice i pojas za vezivanje suvozaca. Potrebno je samo iseci ga nozem na najvecu mogucu duzinu i upotrebiti ga da vas izbavi iz neprijatne situacije.
Željko Čičić
9.2.2025. 14:41
- kod pregrejanog motora upaliti kabinski vemtilator na najjace i odvrnuti klapnu na vruce - cuveni majstor Rile
Mihailo Dragićević
9.2.2025. 14:37
Savet je imati parce ili dva tkanine,patosnice...zbog glavljenja u snegu. Pomaze mi svako jutro u odlasku u skolu.
Nikola Kokotović
9.2.2025. 14:32
Patosnice pod točkove kad prokližu na snegu, kako nekad, tako i sad. Makar dok ne smisle neke svemirske pneumatike ili dok automobili ne polete. Dizel se na minusu pretvarao u parafin, čak i čuveni D2, pa nisu ni grejači pomagali. Kamiondžije su čak ložili ispod vozila. Danas tog problema nema.
Zoran Kostović
9.2.2025. 14:20
Rale je bio izuzetan. Carape sam kupio u Kemoimpexu kod Comtrade-a. Vama HVALA ZA SVE STO CINITE ZA NAS a njima VELIKI POZDRAV! Ujedno da pohvalim emisiju, izuzetna!
Gavrilo Mijanović
9.2.2025. 14:18
stari savet koji može da se primeni je pomoć patosnicama automobila koje se postave pod pogonske točkove da bi se povećala trakcija pod točkovima i automobil pomakao. Savet koji ne bi bilo zgodno da se primeni danas, čak i opasno je, da se doda par litara benzina u rezervoar vozila koja imaju dizel motore.
Mladen kosanovic
9.2.2025. 14:16
Patosnice ispod pogonskih tockova, koristan savet!
Ivan Bogdanović
9.2.2025. 14:01
savet Majstor Ruleta kada se pokvare brisači,sa kanapom kroz prozore.... nepromenljiv savet... pa sve oko razvodnih kapa i razvodnih ruku koje se više ne koriste na modernijim vozilima... Lepe su bile te stare emisije i saveti,kada je većina ljudi znala da popravi bar sitnice na vozilu... danas većina ni gumu ne zna da zameni
Goran Stevčevski
10.2.2025. 15:34
🥰👌👍
Dragan Plakalović
10.2.2025. 09:44
🌟
Vladimir Bogdanović
10.2.2025. 00:18
🤔
Zoran Tadić
9.2.2025. 21:19
uvek aktuelni majstor Rile u slučaju pucanja kaiša iskoristiti ženske najlonke očistite šoferku od leda sa poklopcem kutije od kasete za radio kasetofon
Nikola Đaković
9.2.2025. 21:01
👍
vladan petrović
9.2.2025. 20:49
ja sam zaboravio odavno to bilo
Boban Stamenković
9.2.2025. 19:17
Imao dosta korisnih saveta, sa napretkom tehnologije većina i ne može da se upotrebljava,
Marjan Pejic
9.2.2025. 19:14
👌
Ksenija Vučković
9.2.2025. 19:13
👍👍👍
Миломир Поповић
9.2.2025. 19:03
Разводна капа и лак за нокте
Dejan Stosic
9.2.2025. 18:42
Kad se zaglavis u snegu, patosnice poturi ispod pogonskih tockova, da bi krenuo. Ne radi ni jedan savet na novim automobilima, vezan za karburatore i paljenje (primer razvodna kapa i zenski lak)
Mile Stanojevic
9.2.2025. 18:38
👍
Vladimir Cupać
9.2.2025. 18:26
Treba da ode u prave ruke, svaka Vam čast! 👏👋👋👋👍
Mirko Radovic
9.2.2025. 18:18
👍
Igor Kučerka
9.2.2025. 18:17
Ako ode sajla grejanja, komad drveta ili kanap pa vezati klapnu. Glicerinom dihtunge i bravice da ne bi bili kao sumo rvač. Ako odu jedan brisač, drvcetom i kanapom ga vezati za drugi Ako crkne pumpa prskalice ili osigurač pregori, crevo na flašu i tuširanje soferke. Ima toga još, za ono vreme potpuno realno. Samo kada se setim koliko je tada gorivo bilo očajnog kvaliteta da, ako ga iz NS uz Banstol ne zaletis još od Karlovaca, na pola uzbrdice si u prvoj. A sada taj isti auto bez problema ubrzava uzbrdo u četvrtoj.
Mirko Radovic
9.2.2025. 18:17
postavljanje patosnica ispod točkova kada je led i sneg a točkovi šlajfuju.....paljenje peglice drškom od metle kada pukne sajla za paljenje ili nekim sličnim predmetom
Zivadin Stevanovic
9.2.2025. 18:14
mazati kedere da ne zalede
Nebojsa
9.2.2025. 18:12
👍👍👍👍
Necseriu Eugen
9.2.2025. 18:12
.
JOVAN KREJIĆ
9.2.2025. 18:10
Nekad se kao sredstvo za izlaženje iz snega je bila lopata i PEPEO koji si ostavljao u džak kad se ohladi i kad čistiš smederevca sa BA OM i stavi u auto pa ako zatreba usput kada se pospe pepeo na klizav i zaleđen kolovoz nema boljeg da izađeš gde god da si. 🫣
Zeljko Dokic
9.2.2025. 18:08
sipanje benz.u dizel,patosnice pod tockove,slana voda na sofeki ,grejanje kljuca kada zamrzne brava sto kod novijih automobila nije moguce,karton na hladnjaku da se motor brze zagreje samim tim smo dobijali grejanje u samom autu Riletovih saveta bilo puno 👍👍👍👍💪
Slaviša Miladinović
9.2.2025. 18:08
👍
Ivan Mladenović
9.2.2025. 18:07
patosnice ispod guma,lagano "zaljuljavanje" auta napred nazad,sveća u autu može ugrejati auto ako ostanete zavejani...
nenad vucenovic
9.2.2025. 18:05
👍
Milos Brankovic
9.2.2025. 18:05
Dobre gume i pametan način vožnje....
Zoran Bogosavljevic
9.2.2025. 18:05
Kedere namazati glicerinom, stakla krompirom da ne magle
Aleksandar Lazarevic
9.2.2025. 18:04
Upaljac za zagrevanje brave definitvno i manji pritisak vazduha u gumama bese Rile govorio valjda 😁 Dosta novih elektronaca nema fizicke brave, tako da to ne bi upalilo...
Veljko Nikolic Ludi Miloica
9.2.2025. 18:04
oki doki 💪
Milan Alempijevic
9.2.2025. 18:03
Zenska carapa za kais alternatora :))
Perica Njegić
9.2.2025. 18:01
lepo
dragan stjepic
9.2.2025. 18:01
👍
Branislav Lazovic
9.2.2025. 17:16
Ko ima 4x4 i dobre gume nema problema.
Miloš Novaković
9.2.2025. 14:50
👍
Željko Čičić
9.2.2025. 14:44
u slucaju otkaza benzinske pumpe na jugu, postaviti kantu na krov auta, i slobodnim padom niz crevo spojiti sa karburatorom - majstor Rile!
Željko Čičić
9.2.2025. 14:42
kod pregrejanog mltlra potrebno je odvrnuti klapnu u kabini na vruce, i vemtilator na najvecu brzinu - cuveni majstor Rile. uvek sam ga gledao pocetkom 90-ih
Željko Lukić
9.2.2025. 14:36
Lepo
Aleksandar Jakovljev
9.2.2025. 14:33
👍
Dragan Kovačvić
9.2.2025. 14:14
Savet Rileta kada pukne pkk kaiš. Tu su ženske čarape koje se povežu oko ležaja!
Ivan Videnovic
9.2.2025. 14:11
zanimljiva stvar
Dejan Ivšić
9.2.2025. 14:09
Za izvlačenje iz snega staviti patosnice ispod pogonskih točkova... majstor Rile 💪
željko sučević
9.2.2025. 13:57
Ćebe u vozilu pogotovo zimi nositi sa sobom i naravno i nekoliko Sveća.
željko sučević
9.2.2025. 13:55
tepih iz auta ako imate,zatim ne kretati velikim gasom već auto zaljuljati i tako se izvući iz snega.