
Renault Rafale – Test 3 x 1.000 – Vožnja autoputem: Hibrid koji voli da putuje
Treći ispit testa 3 x 1.000 km pokazao je da na autoputu francuski SUV sa siluetom kupea i hibridnim pogonom može da bude umeren potrošač benzina.
Naravno, pod uslovom da se od njega ne traži previše,
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Predrag Baturan
19.7.2025. 18:07
Na proslogodisnjem testu mi je bio drugi pik (odmah iza volvo-a). Stvarno dobar i vizuelno i tehnički urađen auto. Jedan od boljih u ponudi.
Vladimir Bogdanović
19.7.2025. 14:38
Svaka roba ima kupca, tako je i u ovom slučaju. Ima onih koji će sigurno biti zadovoljni nekim autom sa sus motorom koji mnogo manje košta, manje troši, ima slabiju opremu i ima slabije performanse. Sa druge strane ima i ovih drugih kojima cena nije mnogo važna, kao ni potrošnja, ali zato žele mnogo više snage i opreme.🤔
Jovan Nešić
19.7.2025. 12:11
Lično mislim da hibridna tehnologija mora još da se usavršava kako bi se potrošnja, kako po gradu tako i po autoputu, svela na nekih 3-4L do max 5L u zavisnosti od dinamike vožnje. Ovako ta razlika u ceni za hibridna vozila i obična bez pomenute tehnologije, nema baš mnogo smisla. Sve je to lepo, ali treba još da se radi na tome ili to nekome nije u interesu... vreme će pokazati.
Darko Gigić
19.7.2025. 22:17
@Nikola Anđelković O tome šta misli prosečan srpski vozač, ali onaj koji je zahvaljujući nama imao priliku da testira reno "rafal" govori podatak da je upravo ovaj model osvojio nagradu publike na Srpskom automobilskom trofeju 2024, koji smo organizovali u novembru prošle godine. A među 200 članova publike, prema našoj proceni na osnovu automobila kojim su došli u centar NAVAK, velika većina nema sredstava da kupi "rafal", ali su ipak njega izabrali za najbolji. Imao je više poena od škode "superb" i mercedesa "E klase" (oba sa dizelašima)
Darko Gigić
19.7.2025. 21:55
@Nikola Anđelković. Mešate stvari. Ovaj automobil nije namenjen nekome kome je ušteda goriva na prvom mestu, mada za 200 KS i ne troši puno. Vaše je da komentarišete, ali naše je da vas edukujemo. Osim toga. ovaj automobil nije konstruisan za vozača koji vozi 17 godina star automobil i ne može se ocenjivati gledajući iz ugla prosečnog srpskog vozača, jer njima nije ni namenjen, već se procenjuje po tome koliko pogađa kupca koga je namerio da pogodi. Po vašoj logici, svaki nacionalni hokejaši tim na svetu je loš, jer "ko još gleda hokej u Srbiji?"
Darko Gigić
19.7.2025. 13:24
Nisu svi hibridni sistemi namenjeni strogo niskoj potrošnji, nekima je zadatak da na efikasniji način doprinesu performansma. Ovo je jedan od tih primera - hibridni sistem nudi 200 KS (a plag-in 300 KS),a bez struje teško da bi Reno ponudio toliku snagu samo sa benzincem. Tako da treba da uzmete u obzir ne samo da sa hibridima imate manju potrošnju (koja je možda manja od vaših očekivanja) već i snagu, obrtni moment, elastičnost itd.
Nikola Anđelković
20.7.2025. 11:39
Evo ja od jutros treći put čitam Jovanov tekst a bogami i moj. Prvo gdin Jovan piše uopšteno o hibridnim sistemima, nigde nije spomenuo konkretan auto. Ja se sa njim apsolutno slažem. Nigde nema napisano da se izvuče iz konteksta da je moja logika da je konkretan automobil loš pošto nije za prosečnog vozača. Kakva je moja logika sami možete videti iz ocena baš sa tog testa na kom sam učestvovao. Taj auto je odličan i tako sam ga i ocenio i ocene su mi se poklopile sa Vašim novinarskim žirijem, uostalom kao i kod australa prethodne godine koji je takođe bio u samom vrhu. Samo uvek bi pre uzeo motor 1.33 sa 160 ks umesto ovog hibrida i zadržao 7000 evra. To je poenta, samo drugi motor koji postoji kao opcija kod same kupovine.Taj će motor ispuniti 90 posto zahteva kao i hibrid. E sad ako čovek ne sme da kupi auto koji se nudi od strane proizvođača već mora hibrid onda ok... A da ne govorim o upravo Vašoj emisiji kada je Mladen boravio u hrvatskoj kod ljudi koji servisiraju električna vozila. Lepo je rečeno da su najmanje kvarljiva e vozila koja su i najjeftinija za popravku jer se zameni konkretna ćelija,za razliku od plug-hi i posebno hibridnih vozila koja stalno kombinuju rad dva sistema i tu su kvarovi najčešći i najskuplji. Ali ni to nema veze, mogu da kupim isti model sa dva ili tri različita sistema vožnje, ja biram sus i da zadržim veći iznos novca i to je prosto opcija kod proizvođača. Nikakvi hokej timovi niti išta slično i nisam ništa pomešao.To postoji na tržištu i to biramo i samo iznosimo mišljenje koje se sigurno razlikuje od drugih ali to je valjda normalno.
Nikola Anđelković
19.7.2025. 19:31
Naravno da nema, pričamo iz ugla vozača iz Srbije jer u njoj živimo i radimo... Uostalom ta se vozila i ne prave za nas jer smo mizerija u prodaji u svim segmentima. Tako da je čovek skroz u pravu, jer priča iz ugla prosečnog srpskog vozača. To što mi pratimo i volimo to što vidimo u čitamo ne znači da ne smemo da kažemo da je ta razlika iz ugla prosečnog kupca-fizičko lice velika i ne opravdava razliku u ceni iz našeg ugla opet ponavljam da ne bude zabune. Uostalom prosečan vozač vozi auto 17 godina star.
Miroslav Mikavica
19.7.2025. 10:36
Moja Laguna od 173ks za sekundu od 70-90km/h😁heh, a ovo uz Superba, bio moj favorit na proslogodisnjem trofeju, tako da stvarno odlican, jeste malo potrosnja veca, al to je mana za autoput samo, kao i za inace sve MHEV i BEV pogotovo, pa ko ne ide svaki dan otvorenim putem ( kao ja) onda mu ovo prakticno odlicno, a tek verzija od 300 ks pun pogodak za sve osim za potrosnju, a to tada niko i ne gleda😉
Dušan Vujić
19.7.2025. 10:12
Interesantno bi bilo na isti način testirati neki hibrid sa većim SUS motorom, na primer Toyota RAV4 koja ima 2,5l atmosfeski benzinac, pa onda donositi zaključke koliko je zapravo ovakav pogonski sklop štedljiv, dinamičan itd.
rade Jović
19.7.2025. 11:03
Ja sam isao skoro sa novim Rav4 2.5 hibrid 222KS do Slovenije i nazad. Sve auto put 130km/h,troje odraslih u autu, 1250km , prosek je bio 7.5
Marjan Pejic
20.7.2025. 11:32
👌
Nemanja Trajković
20.7.2025. 11:15
odličan auto.
Branimir Radić
19.7.2025. 22:45
Sve simpatije ekipe SAT o ovom automobilu su evidentne. Verujem im.
Aleksandar Samardzic
19.7.2025. 21:38
💪
Dušan Simović
19.7.2025. 21:21
Топ 👏👏👏
Ljubisa Simic
19.7.2025. 21:20
👍
Zoran Pavlović
19.7.2025. 19:59
Baš je lep!❤️
Sladjan Simeonov
19.7.2025. 19:25
👍
Tijana Milić
19.7.2025. 18:32
Odličan 😍👍
Nenad Stojanović
19.7.2025. 18:29
👍
Marko Milanov
19.7.2025. 18:11
Zanimljiv auto 🤔
Nebojša Stojanović
19.7.2025. 15:13
👍🏻
Dragomir Ninković
19.7.2025. 14:52
👍
Mladen Đukić
19.7.2025. 14:50
👍
Boban Stamenković
19.7.2025. 14:06
Koliko hibrid znaći za grad.
Mile Stanojevic
19.7.2025. 13:53
👍
Milan Paroški
19.7.2025. 13:42
👍
Anđelko Kuntuć
19.7.2025. 12:32
👍🏻
Perica Njegić
19.7.2025. 12:27
super
Zoran Milanovic
19.7.2025. 12:13
👍
Zarko Savatić
19.7.2025. 12:10
👌
Igor Kučerka
19.7.2025. 12:08
Zanimljivo
Nikola Gagić
19.7.2025. 12:05
👍
Vladan Mrvić
19.7.2025. 11:24
👍
Milan Potkonjak
19.7.2025. 11:11
Kao da nije hibrid. To hibrid izgleda služi samo da se lakše proda i da skuplje košta.
Darko Gigić
19.7.2025. 13:25
Ili da ponudi više performansi, mhm?
Pero Balać
19.7.2025. 11:11
lep auto samo tri klipa👎👎al sve ostao👍👍👏👏
Marko Mađarev
19.7.2025. 11:06
👍
Zoran Bogosavljevic
19.7.2025. 10:57
👌💯
Slaviša Živanović
19.7.2025. 10:51
👍
Svetlana Lazic
19.7.2025. 10:46
👍👍🚙
Jan Pavlis
19.7.2025. 10:42
👍
Manojle Smiljanić
19.7.2025. 10:34
👏👌
Goran Milošević
19.7.2025. 10:33
👍👍👍👍
Bogdan Petrović
19.7.2025. 10:31
👌
Ferenc Kelemen
19.7.2025. 10:29
⚓️
Žika Cvejić
19.7.2025. 10:25
👍
nenad vucenovic
19.7.2025. 10:21
👍
Vladimir Djokic
19.7.2025. 10:19
👍
Darko Simić
19.7.2025. 10:18
👍
Vladimir Kalinic
19.7.2025. 10:18
Lepo
Zoran Perišić
19.7.2025. 10:17
Lepo
Necseriu Eugen
19.7.2025. 10:15
👍
Damir Šunjka
19.7.2025. 10:15
nemam poverenja u 1.2 benzinac!
Djurasin Sasa
19.7.2025. 10:14
👍
Predrag Josimović
19.7.2025. 10:14
👍👍👍
vladan petrović
19.7.2025. 10:11
prelep auto dostojan svog imena
Zeljko Dokic
19.7.2025. 10:11
lep auto 👍
Miroslav Blažek
19.7.2025. 10:09
👍
Milan Čikara
19.7.2025. 10:08
👍
Ksenija Vučković
19.7.2025. 10:08
👏👏👏
Zoran Vukčević
19.7.2025. 10:08
👏👏👏
željko sučević
19.7.2025. 10:06
Katastrofalno velika potrošnja za jedan motor sa 3 cilindra,to je još jedan dokaz da je to promašaj veka.Toliko nisu trošili klasični 4cilindraši i sa većom kubikažom.Zato moje lično mišljenje je SMRT motorima sa 3 klipa,ma ko da ih proizvodi.
Johnny Hazard
19.7.2025. 16:59
Trocilindarski motori: Štede gorivo – manji su, lakši, efikasniji. Manje zagađuju – ispunjavaju stroge ekološke norme. Jeftiniji su – manje delova = niža cena proizvodnje i održavanja. Dovoljno su snažni za gradske automobile, pogotovo uz turbo i hibridne tehnologije. Ukratko savršena kombinacija ekonomičnosti i ekologije za moderne automobile. 🚗💨
Darko Gigić
19.7.2025. 10:51
Potrošnja od 5.7 l/100 km u gradu , sa vozilom ovolike mase i klima-uređajem koji je non-stop radio je možda više nego što ste očekivali (mi nismo) ali ne bi je nazvao katastrofalnom. A na autoputu? Morate imati u vidu da kada poredite modele, da to budu iste snage i nivoi opreme (koji doprinosi masi). Za ovako snažno vozilo, opet to nisu loši rezultati
vladan petrović
19.7.2025. 10:10
jeftiniji za generalnu ima jedan klip manje😂😂
dragan stjepic
19.7.2025. 10:06
👍
Milan Matic
19.7.2025. 10:04
Odlican auto...vozio ga...komforan...jeste cena malo za nas jaca...
Radiša Milinković
19.7.2025. 10:03
👍
Branislav Ilkić
19.7.2025. 10:03
👍
Željko Lukić
19.7.2025. 10:03
Lepo ali skupo
Željko Hudi
19.7.2025. 10:02
👍
Saša Rasic
19.7.2025. 10:02
dobar
Saša Rasic
19.7.2025. 10:02
👍
Slaviša Miladinović
19.7.2025. 10:01
👍
Goran Ivačković
19.7.2025. 10:01
👍
Mirko Radovic
19.7.2025. 10:01
👍
Ostoja Zivkovic
19.7.2025. 10:01
👍