image

DOBRO JE DA ZNATE: Kad tempomat i radar zadaju glavobolje?


Najjednostavniji sistemi asistencije su tempomat i parking senzori koji su u automobilima dostupni već decenijama


Još od osamdesetih godina prošlog veka tempomat  je dolazio kao dodatna oprema na automobilima, a reč je o uređaju koji održava zadatu brzinu. I upravo je jednostavni tempomat gotovo neizbežan na novijim automobila,

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Dejan Stanisavljević

12.10.2023. 16:20

Tempomat je sjajna stva, pogotovo na domaćim autoputevima. Namestim ga na 130 kmh i polako jezdim ka svom odredištu. To što oko mene proleću divljaci sa +150kmh (često i preko 200) nije moj problem jer meni zbog njihovog bahaćenja neće stići kazna zbog prekoračenja prosečne brzine. E tu nastaje problem. I to i moj problem. I problem većine od nas. Uglavnom se radi o vozilima sa stranim registracijama kojima kazna NIKAD NE STIGNE jer nije ni podlata. A i ono malo što su sa našim tablicama često su državna vozila koja se takođe ne kažnjavaju. Znam da ovo što pišem nema veze sa ovom temom ali bilo bi dobro da se kompanija SAT plus pozabavi ovim, da pitaju negog da li je po zakonu da se kažnjavaju samo domaći građani, da li je možda čak sve i po ustavu jer smo mi vozači iz Srbije ovako postali građani drugog reda spram onih koji su samo na proputovanju. I da primetim da više od 50% nesreća na našim autoputevima naprave stranci a oni tu čine koliko, 10-20% učesnika u saobraćaju. Da i još jedna mala prrimedba kako je to rešeno u Hrvatskoj. Do 20kmh preko oggraničenje tolerišu. A onda na nadvožnjaku postave radar pa par kilometara iza punkt sa 5-6 patrola koji kompletan saobraćaj preusmeravaju sa autoputa na parking i tu odvajaju redom sve koji du preterali sa brzinom. I nema veze da li du registracija i vozač iz Osjeka, Zagreba, Beograda, Minhena ili Sofije

Dejan Stanisavljević

12.10.2023. 16:22

Samo da se izvinim zbog predugačkog teksta, htedoh sve da napišem pa sam malo preterao

Andrej Bojkov

12.10.2023. 08:54

lepo i korisno opisano...

Nemanja Bračko

11.10.2023. 08:51

Kod Renault automobila, prekidači za tempomat ili limiter brzine su pored menjača - tako da u slučaju kvara nije neophodno skidanje volana, ali zato sve vreme dok koristite funkciju tempomata morate da "pipate" oko menjača dok ne nađete gde je dugme. Po meni, mnogo nepraktično mesto za tempomat, ali u nekoliko modela marke Renault se baš tu nalazi.

Boki.MB

10.10.2023. 20:50

Imam pomenute sisteme i koristim ih .Kao i za svaki elektronski sistem treba ga znati koristiti

Zoran Vasić

10.10.2023. 19:19

🔝🔝🔝

ivica milosevic

10.10.2023. 18:49

😀😁😄

ivica milosevic

10.10.2023. 18:48

Korisne informacije,bas lepo napisano,pozdrav

Radoslav Mratinković

10.10.2023. 18:24

Odličan tekst jer većina vozača ne razmišlja o opasnostima pogrešno korišćenje naprednih bezbednosnih sistema u vozilu.

predrag trisic

6.10.2023. 17:16

koristan sadržaj

Milorad Živković

6.10.2023. 16:36

da, da, korisno...

Goran Malavrazić

5.10.2023. 20:57

iz iskustva, sa tempomatom ide i manja potrošnja goriva

Dejan Stanisavljević

12.10.2023. 16:23

Unesite komentar.

Dejan Stanisavljević

12.10.2023. 16:23

Unesite komentar.

Филип Стевановић

11.10.2023. 08:44

то нисам никад проверио детаљно. код мене су помешана искуства, чини ми се да некад више ауто троши са активираним темпоматом, а некад мање...

Mile Živadinović

5.10.2023. 19:00

Korisne informacije, treba znati.

Zvonko Rajkovic

5.10.2023. 18:50

👍

Nebojša Stojanović

5.10.2023. 18:40

👍

Sasa Sekulin

5.10.2023. 18:33

👍 Dobra i korisna stvar

Radiša Milinković

5.10.2023. 18:28

Корисно

zoran tosic

5.10.2023. 18:12

Ja koristim tempomat samo na auto putu i danju do 110km/h, volim da imam kontrolu nad autom, preko toga mi je lično malo nesigurno. A imam 35 godina vozačkog neprofesionalnog iskustva i preko milion kilometara. I nisam pristalica autonomne vožnje. Kome to treba on nije za volan. O tabletima u autu neću ni da pričam. To je tek zlo koje odvraća pažnju sa puta!

Mladen Avramovski

5.10.2023. 17:59

Tempomat bi trebalo koristiti samo na autoputu i to danju.

Zoran Grbović

5.10.2023. 17:55

rešite problem spavanja za volanom i biće 50% manje udesa pogotovu težih.

Zoran Jovanović

5.10.2023. 17:50

Detaljno opisani sistemi, koje svakodnevno koristim.

Ranko Škuletić

5.10.2023. 17:49

tempomat parking senzori i rikverc kamere , jako dobra stvar kod novijih automobila

Milorad Jeličić

5.10.2023. 17:52

Da tako je Ranko, potpuno se slažem sa Vama

Darko Dragelj

5.10.2023. 17:45

👍

Nebojša Grujović

5.10.2023. 17:38

Koristan članak.

rade berta

5.10.2023. 17:37

Lepo napisano.Tempomat koliko je dobar i koristan moze biti i jako opasan. Ljudi koriste tempomat starije generacije koje samo odrzavaju brzinu i u dosta slucajeva su stigli auto i napravili udes jer su koristili jako umorni.

Čedomir Stanković

5.10.2023. 17:36

opet se vraćamo na to da su današnja vozila preopterećena dodatnim senzorima i sistemima koji mogu pravili velike glavobolje ako i kada prestanu sa radim. prostiji sistemi su dugovečniji jer imaju manje periferija od kojih zavise. u jednom momentu napredovanja i konstantnog dodavanja novih karakteristika i opcija, postavlja se pitanje gde je granica. pored svih tih gedžeta, svi ti sistemi mogu i umoriti vozača jer ovaj više nema osećaj da kompletno kontroliše situacijom pa mu stvara lažnu sliku sigurnosti, opuštenosti i bezbednosti.

Zeljko Dokic

5.10.2023. 17:30

dobra stvar puno pomaze u voznji 👍👍👍

Andrija Račman

5.10.2023. 17:30

Sve je super dok se nepridrema !😴

Duško Vasilijević

5.10.2023. 17:28

meni znaci samo na autoputu i to je odmor i raj za vožnju posebno kada treba preći veliki broj kilometara

Dejan Marković

5.10.2023. 17:21

Svaka čast, baš lepo i korisno objašnjenje.

ivica milosevic

5.10.2023. 17:21

😄😁

Boban Stamenković

5.10.2023. 17:20

Темпомат је чудо.

Damir Dmx

5.10.2023. 17:18

Korisni su na duzim relacijama autoput i duge relacije. Ja ga inace slabo koristim. Vozac nije 100% spreman da reaguje ako ne komanduje svim komandama tokom voznje. Noge uvijek na pedalama trebaju biti

Dragan Borovic

5.10.2023. 17:17

Odlično objašnjenje,od koje brzine može da radi tempomat a od koje adaptivni tempomat,ima li ograničenja?

Mihailo Maksimovic

5.10.2023. 17:34

Zavisi od proizvođača i sistema. Na mom autu, Cupra Ateca, ACC (adoptive cruise control) radi do 210 km/h. Mada kada se pusti volan dok ACC radi, provo pocne da upozorava i pisti, a zatim pocne da koči i staje uz svetlosnu signalizaciju.

Rile R

5.10.2023. 17:15

👍🥂

dejan dejanmk

5.10.2023. 17:11

dosta korisno 🙂

Luka01

5.10.2023. 17:09

👍

Marko Milićević

5.10.2023. 17:07

Vrlo korisno i edukativno

Saša Milićević

5.10.2023. 17:07

Najbolji je adaptivni tempomat od 0 do max km/h. Kreni stani situacije rešava bez problema. Samo držiš volan i odmaraš noge.

Lic Sasa

5.10.2023. 17:05

Sve je odlicno i nisam imao problema. Dobre i korisne stvari

Slavoljub Gojkovic

5.10.2023. 17:04

Koristan članak! Tempomat jeste jedan od uređaja koji tako olakšava život svakom vozaču, posebno na autoputu.

Milan Matic

5.10.2023. 17:03

Jeste dobar dok vozac nepridrema e onda je problem.. tako da uz tempomat treba i budilnik.

Vladimir Butulija

5.10.2023. 17:30

Neki skuplji modeli vozila analiziraju pogled vozača i alarmiraju kad uoče umor i odsutnost.

Nebojsa Dotlic

5.10.2023. 17:02

He he samo kad bi mogao da nadjem neku verziju da ugradim na mog jugića.

Marko Rasic

5.10.2023. 18:32

ja stavim ciglu 🤣

Boki.MB

5.10.2023. 17:02

Lepo objašnjeno

Petar Blagojevic

5.10.2023. 17:02

jedan od najkorisnijih sistema je tempomat

Dragan Mitić

5.10.2023. 21:17

Tempomat je izum za pohvalu u vožnji na autoputu.