Kina ograničava „električare“: Stop za super-ubrzanja!
Kinesko Ministarstvo javne bezbednosti predložilo je nove standarde koji bi značajno uticali na konstrukciju budućih vozila, posebno električnih. Prema nacrtu propisa “Tehnički uslovi za bezbedan rad motornih vozila”, putnička vozila morala bi da imaju podrazumevano ograničenje ubrzanja od 0 do 100 km/h na najmanje pet sekundi, a radi smanjenja rizika na putevima. Brža ubrzanja ostala bi dostupna, ali tek nakon dodatnih korisničkih podešavanja.
Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog.
Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno.
Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Igor Pantelić
6.12.2025. 17:11
Svako ima pravo na svoje mišljenje i nije Hub za raspravu ali žalosno je što mi obični smrtnici nemamo više izbora i mislim da na svetskom nivou treba nametnuti proizvodjačima automobila da u svojoj ponudi imaju i dizel i benzinske motore. Pa ko šta voli ili želi.
X Y
6.12.2025. 15:04
Браво за Кинезе!👍🏻 Ово је глас мудрости. Апсолутна безбедност не постоји, али што јој смо ближи, то је боље.
Ivica Ðokić
6.12.2025. 14:36
Поштовање свима али некима једноставно није јасно како раде и колико троше електрични аутомобили, међу њима сам и ја био до пре неких 18 месеци. У просеку електрични ауто троши 10-20 кw na 100km. Шта даље да рачунамо осим ако неко није помислио да ауто вози 24/7 без престанка и пнда каже како троши више него стан за недељу дана. Рачун за струју ми је већи неких 1500 дин. на месечном нивоу а прелазим око 22.000км годишње и 90% пуним код куће. Одржавање је занемарљиво тако да је више него исплативо.
Miroslav Mikavica
6.12.2025. 17:36
Pa ne znam kako nekima nije jasno, posle svoh silnih prica i testova. Prvi bih uzeo da imam gde da punim, jer zivim u stanu. A opet se vracamo na ono da 80% vremena koristimo do posla, a za to su prakticno idealni, ko zivi u kuci. A za put neki duzi, pa prilagodi se malo i planira i eto. A struja i dalje jeftina. Tacno je da su superbrzi punjaci skupi, i SAT sam uradio testove, i to isto konstatovali, kao da se dizel vozi npr. Tako da nisu bas toliko losi EV, znam dosta njih koji kupili i polovne i bas zadovoljni troskovima😉
Darko Gigić
6.12.2025. 14:46
O, hvala vam dobri čoveče na ovom komentaru.....
željko sučević
6.12.2025. 11:30
Možda da malo zabrane i električna vozila, neke bi zemlje ostale u mraku zbog el. vozila, pa treba imati dovoljno struje za sve to. Nemaju svi novca da montiraju solarne panele i grade nuklearne elektrane. Dizel i benzinske motore ponovo u proizvodnju ali samo sa 4 klipa i više, a ove sa 3 u otpad a dezele u traktore.
Darko Gigić
6.12.2025. 13:18
Željko, malo pojašnjenje u vezi sa tim stereotipom "ima li dovoljno struje".... Više puta smo pričali i pisali (i ponovo ćemo) - da li neka zemlja, pa i naša, ima dovoljno struje za sve potrebe je velika briga o kojoj se i te kako misli, raspravlja i u to rešenje ulaže mnogo novca. Ali, tu je reč o tome da li ima dovoljno struje za domaćinstva, fabrike i tako redom. Potrošnja struje električnih vozila je samo kap u moru potreba jedne države. Recimo, gruba računica kaže da naša zemlja proizvodi dovoljno struje da svaki od 30.000 prodatih automobila godišnje (koliko se otprilike proda novih putnički vozila u Srbiji) može da bude na struju . Opet, gruba računica kaže da naša zemlja jedva 20% nafte sama crpi iz naših nalazišta ( najviše u trouglu između Zrenjanina-Kikinde-Vršca), a da 80% i više od toga uvozimo. Cele godine tako. Kod struje je upravo obrnuto, u najgorim periodima godine uvozimo 30%, a u najboljim periodima godine 10%. Dakle, struje sami proizvodimo skoro koliko nam treba, i postoje razna rešenja kako da procenat uvoza bude manji. Znači, svaka zemlja na svetu može da proizvodi neku količinu struje, a retko koja zemlja na svetu ima dovoljno nafte za svoje potrebe. Ali, da se vratimo na potrošače - zvanično se u Srbiji godišnje napravi preko 30.000 stanova. U periodu od 2020. do 2024. izdato je 143.799 građevinskih dozvola. I svi ti stanovi su "električni", odnosno mnogo su veći potrošači struje od jednog automobila (bojler, šporet, svaki ima klimu, mnogi se greju na struju, izd). I za sve njih se mora naći struje. Tu je potrošnja automobila, čak i da bukvalno svaki novi prodati bude na struju, zaista kap u moru.
Darko Gigić
6.12.2025. 16:12
@XY Svake godine se potrošnja struje u Srbiji povećava u odnosu na prethodnu, a samo sa stanovima drastično "napredujemo" ne sa novim fabrikama, pa je jasno da su novi stanovi najveći novi potrošači. Imate komentar vlasnika automobila, Ivice Đokića, koji vam daje svoje lično iskustvo sa potrošnjom. I mi smo pisali davno - ako neko ima stan od 70 m2 i n3 greje se na struju, sa električnim automobilom bi imao najviše za trećinu veći račun za struju (bez utrošenog dinara za benzin ili dizel) a ako se greje na struju ne bi "dodatak" ni osetio.
X Y
6.12.2025. 15:27
30 000 нових станова годишње. Питање је само ко их насељава, кад нам се становништво годишње смањује отприлике за толико људи. Значи, или се неко пресељава из старог стана у нови, или се нека "деца" осамостаљују, или како већ. Истовремено, неке друге стамбене јединице остају празне и при негативном прираштају више их је од новосаграђених. Нове су више "електричне", тако да, што се укупне потрошње електричне енергије тиче, вероватно с те стране постоји равнотежа. "Можда грешим, али ја сам таквог дојма", рече/отпева неко
Darko Gigić
6.12.2025. 14:45
Poštovani Gorane, samo da ne pomešamo šta je tema. Moj odgovor je bio na tvrdnju "ostaće neke zemlje u mraku zbog električnih automobila". Objasnio sam da svaka zemlja može da proizvodi struju , neke manje, neke više. neke 100% svojih potreba neke skoro toliko, a da retko koja ima nafte za 100% svojih potreba. Naša posebno. I da li imamo struje za sve što nam treba jeste problem , ali potrošnja električnih automobila takođe jeste kap u moru. Posebno zbog toga što mi možda možemo da povećamo procenst struje koju sami pravimo i da smanjimo procenat struje koju uvozimo - a sa naftom nije tako. Spomenuo sam samo odnos stanova i prodatih novih automobila, a gde su još i fabrike, radionice, ustanove.... Kada je reč o dodatnoj potrošnji nekoga ko bi kupio električni automobil imate celu emisiju na YouTube koju smo posvetili tome, nezahvalno mi je da prepričavam celu u jednom komentaru. I nije lepo da nam kažete "reklamiram električne" - mi testiramo šta je novo, mi ne diktiramo šta će to novo biti. Ako komentator kaže da Partizan vodi protiv Zvezde, a vi ste navijač Zvezde - da li je komentator kriv za rezultat na terenu?
Goran Malavrazić
6.12.2025. 14:22
I da dodam: Da električnim automobilom odem iz Subotice do Beograda i vratim se, potrošiću više energije nego u stanu za nedelju dana.
Goran Malavrazić
6.12.2025. 14:14
Pištovani Darko, potrošnja električnog autobobila u odnosu na stanove nije kap u moru. Obično u stanu sve zajedno nemate instalisano više od 25kW snage čak i kad se grejete na struju, a ovi novi električni automobili koje i Vi najviše reklamirate nisu neke štediše već u proseku 'budže' sa preko 200kW, tako da će neko domaćinstvo koje ima jedan ili nedaj bože 2 električna automobila trošiti više struje na mobilne telefone i automobile nego na sve ostalo. Uz sadasnju tehnologiju kad bi se svi vozili električno svaka mesna zajednica bi trebala da ima svoju malu atomsku centralu.
Goran Birdjanin
6.12.2025. 10:35
Pa zar nije dovoljno ograničiti na ugradnju motora manje snage i rešen problem. Ovako će bilo kakav vid elektronskih blokada biti lak za manipulaciju. Naročito će biti interesantan za uklanjanje grupama vozača koje su najrizicnije, a to su mladi vozači sa malo vozackog iskustva.
Жељко Лончар
6.12.2025. 13:28
није,јер за разлику од СУС мотора, сваки електромотор па и онај најслабији има велики обртни момент (велику снагу) од самог старта а то је најважније за убрзање из места.
Goran Birdjanin
6.12.2025. 13:50
Proporcionalno sa snagom se smanjuje/povećava i obrtni moment. Dobar primer je Dacia Spring. Bez obzira što je obrtni momenat veći u odnosu na SUS ekvivalentne snage, veći obrtni momenat pravi veću razliku za ubrzanja do 50km/h +/- 10km/h, odnosno kod nižih obrtaja. Tu dosta utiče i što el. motori nemaju menjače, pa je efikasnost ubrzanja primetnija.
Miroslav Mikavica
6.12.2025. 10:18
Kao i sto uvedena snaga za one koji tek poloze i slicno, opet forma i samo forma. A i sa tom snagom mogu brzo voziti, samo sa losijim ubrzanjem i kao to ce uticati na svest, hmmm mozda. Ali sustina je bitna, sve je opet do ljudi, da li imaju svest o svemu tome, imamo i alkohol u radnji i na svakom cosku pa se ne opija svako i svaki dan. Tako i automobili koji su tako mocni, da li ubrzanje 6 ili 4s, pa gde je tu sustinska razlika da sad kao se poveca bezbednost. Kad se ljudi budu opametili, sto ja kazem popaljeni klinci, onda tek mozemo razgovarati da se uspelo
Slobodan Rakonjac
6.12.2025. 10:10
Samo da ne ostave neka "zadnja vrata" pa svi pre Aliexpress - a naruče modul od 20 evra i rade sta hoće sa otključavanjem opcija. I dodatno... Zasto nije prihvacen model kod Volvo automobila koji je imao. Treći ključ koji uzmeš, namenjen za decu, kada njega koristis auto ne ubrzava mnogo i maksimalna brzina recimo 60 ili 80 km/h. Ja bih to prvo dokupio za svoje dete.
Predrag Baturan
6.12.2025. 10:05
Dobre vesti. Videćemo kako će to izgledati i koliko će uticati na cene automobila.
Dejan Stosic
6.12.2025. 10:11
Veca sigurnost - veca cena
Srećko Stanković
6.12.2025. 17:25
👍
Slaviša Miladinović
6.12.2025. 14:20
👍
Zarko Savatić
6.12.2025. 13:18
👍👍
Mitar Nikolić
6.12.2025. 12:34
Teorija je jedno, a praksa je nešto sasvim drugo. Videćemo kako će sve ti izgledati u praksi.
Djurasin Sasa
6.12.2025. 12:27
🤔
Vladimir Kalinic
6.12.2025. 12:14
Lepo
Vladimir Bogdanović
6.12.2025. 12:06
Videćemo kako će sve to izgledati u praksi i da li će neki nadareni klinci moći da probiju te blokade.🤔
Željko Hudi
6.12.2025. 12:02
👍
Marjan Pejic
6.12.2025. 11:57
👌
Bojan Andric
6.12.2025. 11:40
Lepo to izgleda na papiru, ali u praksi kako ce sve to biti…videcemo🤔🤔
Marko Mađarev
6.12.2025. 11:39
🤔
Nikola Gagić
6.12.2025. 11:36
👍
Marko Milanov
6.12.2025. 11:27
👍
Goran Stevčevski
6.12.2025. 11:21
👏👏👏👍
Goran Ivačković
6.12.2025. 11:20
👍🏻
Zoran Anufrijev
6.12.2025. 11:19
👍🏻
Miroslav Blažek
6.12.2025. 11:02
🤔
Mile Stanojevic
6.12.2025. 11:01
👍
Zoran Milanovic
6.12.2025. 10:59
pametno.
Zoran Bogosavljevic
6.12.2025. 10:55
👍
Vladimir Djokic
6.12.2025. 10:53
👍
dragan stjepic
6.12.2025. 10:46
👍
Dragan Nikolić
6.12.2025. 10:39
👍
Dusan Gajic
6.12.2025. 10:36
💪🏻
Nenad Stojanovic
6.12.2025. 10:36
Proveliće to SRBIN
Boban Stamenković
6.12.2025. 10:28
Deluje kao dobra ideja zarad bezbednosti.
Dragomir Ninković
6.12.2025. 10:27
👍
Sladjan Simeonov
6.12.2025. 10:24
👍
Darko Starčević
6.12.2025. 10:23
Nonsense
Milan Alempijevic
6.12.2025. 10:21
5s u elektro je kao 10s u sus motoru :((
Ljubisa Simic
6.12.2025. 10:20
👍
Mirko Radovic
6.12.2025. 10:17
👍
Jan Pavlis
6.12.2025. 10:17
👍
dejan naumoski
6.12.2025. 10:15
bravo 👏👏👏 i treba tako
nenad vucenovic
6.12.2025. 10:14
👍
Vladan Mrvić
6.12.2025. 10:12
Samo da se ta opcija naknadno ne krekuje.
Dragiša Petričević
6.12.2025. 10:10
👍
Dušan Simović
6.12.2025. 10:07
Занимљиво, видећемо у пракси...
Ivan Marjanović
6.12.2025. 10:31
Ko će da vidi u praksi? Ko kupuje električne automobile u Srbiji? Bolje da se zabrinemo hoće li nam se vratiti sipanje benzina iz flaša i kantica.
Zoran Jovanović
6.12.2025. 10:59
@Ivan Bojim se da hoće, vrlo brzo.
Zoran Perišić
6.12.2025. 10:07
Pametno
Đorđe Belić
6.12.2025. 10:06
fino
Bojan Milojevic
6.12.2025. 10:06
nije losa ideja
Zoran Kostović
6.12.2025. 10:06
Svaka čast ako ovo usvoje!
vladan petrović
6.12.2025. 10:05
bezbednost na prvom mestu. možda su ovo naučili od Evropljana.
Zeljko Dokic
6.12.2025. 10:05
bravo tako treba 👏👏👏
Ostoja Zivkovic
6.12.2025. 10:03
bravo
Milan Paroški
6.12.2025. 10:03
👍
Necseriu Eugen
6.12.2025. 10:02
👏👍👏
Dragan Miljković
6.12.2025. 10:02
odlično
Pero Balać
6.12.2025. 10:01
👍👍👏