Sve što treba da znate o baterijama električnih vozila
Kako se pravilno pune, od čega zavisi koliko struje mogu da povuku na brzom punjaču, kako im se produžava vek i kakav stil vožnje izvlači maksimalni domet? Zbog čega zamena baterija uskoro više neće biti skupa i zašto bi proizvođači električnih vozila uskoro mogli da ponude još duže garancije? Zašto je zdravije punjenje baterije na AC punjaču, zbog čega treba izbegavati DC punjač i u čemu je tačno razlika? Šta tačno znači pad kapaciteta na 70 odsto u duhu garancije?
O električnim automobilima smo već dosta pisali i tek ćemo da pišemo jer električna budućnost koju već godinama najavljujemo, polako postaje i naša sadašnjost. Infrastruktura nam je sve bolja, mreža javno dostupnih punjača se širi, a prema podacima sa carine, ni uvoz električnih polovnjaka više nije retkost.
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Boki.MB
24.10.2023. 08:39
Krenulo je tiho skoro neprimetno elektrifikacija vozila,ova sada situacija je da faktički skoro i da nema benzinskih i dizel agregata
Nikola Branković
23.10.2023. 10:17
Bilo bi lepo da znamo koji uvoznici ili ovlasceni servisi rade reparaciju - zamenu baterijskih modula na hibridnim i elektricnim vozilima koja je cena takvih poduhvata i da li se daje garancija na takve popravke
Necseriu Eugen
22.10.2023. 11:31
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
Josip Ajzenbajser
18.10.2023. 09:55
veoma poucan tekst svaka cast. Mada sam misljenja a koliko vidim po komentarima jos uvek daleko od naseg standarda za nas bi bilo mnogo interesantnije jedan tekst o polovnim elektricnim vozilima i hibridima oko 10g starosti kad vec baterije dolaze do penzije polako za sve nas koji bi kupili takav hibrid na sta bi trebalo obratiti paznju ( baterija sistem za punjenje itd.) koje su boljke hibrida koji su presli oko 190000 ( po satu) jednostavno kako za 5000-10000e kupiti sto bolji polovni hibrid mozda da se ubaci cena zamena baterija ( celih ili celija) kod nas ko to radi ( servisi )koji su potrebni servisi i cena istih u toj kilometrazi oko 200k. jer na nasem trzistu najvise ima tojota ( prius ) peugeot ( 508.3008) i drugih a da budemo iskreni vecina nas nije u mogucnosti da kupuje nova vozila.
Boris Zlatanović
17.10.2023. 17:57
Elektroenergetski sistem nije spreman za veliki broj elektroautomobila. Neće biti dovoljno struje pa će cene struje eksplodirati.
Goran Birdjanin
18.10.2023. 11:57
Na isti način na pomenuti EE sistem utiče investitorska gradnja, na placu gde je bio kućerak nikne zgrada sa minimalno 5 stanova, a često i više, pa ne vidim da je to neki problem, a nije to nešto što se dešava samo u Beogradu i Srbiji
Miroslav Borišev
17.10.2023. 17:24
Poučno.
Ivan Stanimirović
17.10.2023. 14:43
Samo dizel
Miloš Novaković
17.10.2023. 10:03
Hibrid Da, elektro Ne
Dragan Nikolić
16.10.2023. 21:10
vrlo dobar članak
Branimir Radić
16.10.2023. 20:57
Odličan tekst sa puno informacija. Valjalo bi uraditi neki tekst o polovnim automobilima na struju koji su najzastupljeniji kod nas, u smislu koju vrstu baterija imaju cena reparacije baterije, što bi pospešilo kupovinu polovnih elektro automobila jer prosečan kupac kod nas ne može priuštiti nov.
Dejan Jovcevski
16.10.2023. 20:35
Bravo
Dejan Jovcevski
16.10.2023. 20:34
Unesite komentar.
Marko Vesović
16.10.2023. 19:52
2035 će navodno prestati proizvodnja automobila sa sus motorima. Ova električna vozila na prvi pogled obećavaju, ali pozadina iza njih govori još po nešto. Joć će se dugo koristiti fosilna goriva, barem u našoj okolini, kako za vozila, tako i za proizvodnju struje, od koje svi "elektronci" zavise.
Милан Костић
16.10.2023. 19:19
У тексту сте на једном месту за јединицу за снагу написали kWh уместо kW.
rade berta
16.10.2023. 19:07
Lepo napisano i veoma koristan tekst. Bravo👏👏
Milos Milosevic
16.10.2023. 19:02
Punjac u garazi nikako...ispred garaze na prilazu i to nekih 10m od kuce makar...kad bukne auto da ne ode i kuca ili zivoti ukucana...slucajeva ima dosta jos je to neispitana tehnologija na kojoj kao i na svemu pokusavaju maksimalno da ustede i zarade a da ne ulazimo u to na koji ce se "ekoloski" nacin napraviti tolika struja kad budu svi vozili tako da kopace se ugalj jos dosta dugo a ovo kao i sve mora da se proda prica o razvoju jer velike su pare ulozene u to ali na zalost nema to mnogo veze sa ekologijom kao sto se predstavlja jedino ako nas elektro rikse sve ne spasu ili predjemo svi na trotinete ili jos bolje letece trotinete,jedino sto nas moze spreciti u tom napretku jeste da neki nas covek ne izmisli leteceg golfa 2 e onda nista od elektro buducnosti.
Goran Loncar
16.10.2023. 18:56
Dobar tekst
Zoran Novicevic
16.10.2023. 18:56
Dobar tekst
ivica milosevic
16.10.2023. 18:47
Lepo i daleko😁
Lic Sasa
16.10.2023. 18:14
Mi smo jos 300 godina daleko od toga, kako da pune ljudi automobil koji zove na 15-tom ili 16-tom spratu neke zgrade ili ljudi koji zove negde na selu u planini. Prvo ti ne mogu ni da kupe tako skupe automobile kao ni vecina gradjana u Srbiji.Ima tu Jos mnogo stvari protiv tih vozila a kao i sve prvo se prodaju pa se tek onda razmišlja sta sa njima i kako ih održavati,puniti i sve ostalo. cak se savetuje da se i ne drže u garazama pogotovo dok se pune jel postoji opasnost od požara itd...
Zeljko Dokic
16.10.2023. 18:11
za nas obicne smrtnike el. auto je bajka a i nisam ljubitelj el automobola dizel je dizel 😊😊
Ivan Eic
16.10.2023. 18:08
Odličan tekst. Dosta praktičnih informacija, i treba sve to lagano pročitati. A el.vozila da ili ne!? Pa da svakako ali da i ova “druga” budu dostupna još dugo pa šta ko voli i može neka izabere… Ovi koji izaberi da izbace sve moguće filtere, katalizatore i sl. zabraniti vožnju!
Vlada Grujić
16.10.2023. 18:02
I po milioniti put ću da dignem glas kada neko radi promociju nečega i to "nešto" potpuno neodgovorno proglašava idealnom budućnošću, kada ona po mom mišljenju to nije. Džaba nam super baterije, auta na kojima nećemo raditi ništa 200000 km, kada se ne zna: - Koliko će biti struje za sve potrošače za 3 godine? - Koja će biti cena te struje? Šta se dešava sa laptopom ili mobilnim telefonom kada nema struje da im napunimo njihove baterije? Postaju totalno beskorisne sprave. Zašto se ne promoviše TNG? Zašto se ne ide polako sa uvođenjem sintetičkih goriva, već se sve lomi preko kolena nekako na prečac? Neka vreme na kraju odredi najbolju soluciju. Svet je prepun promašaja koji su se reklamirali kao nešto naj, naj, naj bolje, a posle ispali totalni promašaj.
Stefan Ristić
16.10.2023. 17:56
Vrlo korisna informacija u kojoj zemlji ima najviše a u kojoj najmanje punjača i koliko košta godišnje punjenje električnog automobila.
Ranko Škuletić
16.10.2023. 17:56
Za naše uslove daleka tehnologija 😂
Душан Ракочевић
16.10.2023. 17:47
Веома користан чланак!
Milorad Živković
16.10.2023. 17:46
Sjajan tekst. Električni automobili, sjajna stvar... 👍💪
Radiša Milinković
16.10.2023. 17:45
Ne treba žuriti
Marko Milanov
16.10.2023. 17:42
Bravo!!!
Branko Jovanovski
16.10.2023. 17:41
Budućnost kuca na vrata ...
Boban Stamenković
16.10.2023. 17:40
Будућност, већ стигла, још водоник.
Necseriu Eugen
16.10.2023. 17:38
⚡
Mladen Avramovski
16.10.2023. 17:36
Interesantno
Željko Lukić
16.10.2023. 17:36
Daleka priča.
Milan Alempijevic
16.10.2023. 17:36
Sto vise ovakvih tekstova 👏👏👏
goran panic
16.10.2023. 17:36
sve na struju
Dalibor Jovanović
16.10.2023. 17:35
Daleko smo mi od Holandije