image

Sve što treba da znate o baterijama električnih vozila

Kako se pravilno pune, od čega zavisi koliko struje mogu da povuku na brzom punjaču, kako im se produžava vek i kakav stil vožnje izvlači maksimalni domet? Zbog čega zamena baterija uskoro više neće biti skupa i zašto bi proizvođači električnih vozila uskoro mogli da ponude još duže garancije? Zašto je zdravije punjenje baterije na AC punjaču, zbog čega treba izbegavati DC punjač i u čemu je tačno razlika? Šta tačno znači pad kapaciteta na 70 odsto u duhu garancije?

O električnim automobilima smo već dosta pisali i tek ćemo da pišemo jer električna budućnost koju već godinama najavljujemo, polako postaje i naša sadašnjost. Infrastruktura nam je sve bolja, mreža javno dostupnih punjača se širi, a prema podacima sa carine, ni uvoz električnih polovnjaka više nije retkost. 

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Boki.MB

24.10.2023. 08:39

Krenulo je tiho skoro neprimetno elektrifikacija vozila,ova sada situacija je da faktički skoro i da nema benzinskih i dizel agregata

Nikola Branković

23.10.2023. 10:17

Bilo bi lepo da znamo koji uvoznici ili ovlasceni servisi rade reparaciju - zamenu baterijskih modula na hibridnim i elektricnim vozilima koja je cena takvih poduhvata i da li se daje garancija na takve popravke

Necseriu Eugen

22.10.2023. 11:31

⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡

Josip Ajzenbajser

18.10.2023. 09:55

veoma poucan tekst svaka cast. Mada sam misljenja a koliko vidim po komentarima jos uvek daleko od naseg standarda za nas bi bilo mnogo interesantnije jedan tekst o polovnim elektricnim vozilima i hibridima oko 10g starosti kad vec baterije dolaze do penzije polako za sve nas koji bi kupili takav hibrid na sta bi trebalo obratiti paznju ( baterija sistem za punjenje itd.) koje su boljke hibrida koji su presli oko 190000 ( po satu) jednostavno kako za 5000-10000e kupiti sto bolji polovni hibrid mozda da se ubaci cena zamena baterija ( celih ili celija) kod nas ko to radi ( servisi )koji su potrebni servisi i cena istih u toj kilometrazi oko 200k. jer na nasem trzistu najvise ima tojota ( prius ) peugeot ( 508.3008) i drugih a da budemo iskreni vecina nas nije u mogucnosti da kupuje nova vozila.

Boris Zlatanović

17.10.2023. 17:57

Elektroenergetski sistem nije spreman za veliki broj elektroautomobila. Neće biti dovoljno struje pa će cene struje eksplodirati.

Goran Birdjanin

18.10.2023. 11:57

Na isti način na pomenuti EE sistem utiče investitorska gradnja, na placu gde je bio kućerak nikne zgrada sa minimalno 5 stanova, a često i više, pa ne vidim da je to neki problem, a nije to nešto što se dešava samo u Beogradu i Srbiji

Miroslav Borišev

17.10.2023. 17:24

Poučno.

Ivan Stanimirović

17.10.2023. 14:43

Samo dizel

Miloš Novaković

17.10.2023. 10:03

Hibrid Da, elektro Ne

Dragan Nikolić

16.10.2023. 21:10

vrlo dobar članak

Branimir Radić

16.10.2023. 20:57

Odličan tekst sa puno informacija. Valjalo bi uraditi neki tekst o polovnim automobilima na struju koji su najzastupljeniji kod nas, u smislu koju vrstu baterija imaju cena reparacije baterije, što bi pospešilo kupovinu polovnih elektro automobila jer prosečan kupac kod nas ne može priuštiti nov.

Dejan Jovcevski

16.10.2023. 20:35

Bravo

Dejan Jovcevski

16.10.2023. 20:34

Unesite komentar.

Marko Vesović

16.10.2023. 19:52

2035 će navodno prestati proizvodnja automobila sa sus motorima. Ova električna vozila na prvi pogled obećavaju, ali pozadina iza njih govori još po nešto. Joć će se dugo koristiti fosilna goriva, barem u našoj okolini, kako za vozila, tako i za proizvodnju struje, od koje svi "elektronci" zavise.

Милан Костић

16.10.2023. 19:19

У тексту сте на једном месту за јединицу за снагу написали kWh уместо kW.

rade berta

16.10.2023. 19:07

Lepo napisano i veoma koristan tekst. Bravo👏👏

Milos Milosevic

16.10.2023. 19:02

Punjac u garazi nikako...ispred garaze na prilazu i to nekih 10m od kuce makar...kad bukne auto da ne ode i kuca ili zivoti ukucana...slucajeva ima dosta jos je to neispitana tehnologija na kojoj kao i na svemu pokusavaju maksimalno da ustede i zarade a da ne ulazimo u to na koji ce se "ekoloski" nacin napraviti tolika struja kad budu svi vozili tako da kopace se ugalj jos dosta dugo a ovo kao i sve mora da se proda prica o razvoju jer velike su pare ulozene u to ali na zalost nema to mnogo veze sa ekologijom kao sto se predstavlja jedino ako nas elektro rikse sve ne spasu ili predjemo svi na trotinete ili jos bolje letece trotinete,jedino sto nas moze spreciti u tom napretku jeste da neki nas covek ne izmisli leteceg golfa 2 e onda nista od elektro buducnosti.

Goran Loncar

16.10.2023. 18:56

Dobar tekst

Zoran Novicevic

16.10.2023. 18:56

Dobar tekst

ivica milosevic

16.10.2023. 18:47

Lepo i daleko😁

Lic Sasa

16.10.2023. 18:14

Mi smo jos 300 godina daleko od toga, kako da pune ljudi automobil koji zove na 15-tom ili 16-tom spratu neke zgrade ili ljudi koji zove negde na selu u planini. Prvo ti ne mogu ni da kupe tako skupe automobile kao ni vecina gradjana u Srbiji.Ima tu Jos mnogo stvari protiv tih vozila a kao i sve prvo se prodaju pa se tek onda razmišlja sta sa njima i kako ih održavati,puniti i sve ostalo. cak se savetuje da se i ne drže u garazama pogotovo dok se pune jel postoji opasnost od požara itd...

Zeljko Dokic

16.10.2023. 18:11

za nas obicne smrtnike el. auto je bajka a i nisam ljubitelj el automobola dizel je dizel 😊😊

Ivan Eic

16.10.2023. 18:08

Odličan tekst. Dosta praktičnih informacija, i treba sve to lagano pročitati. A el.vozila da ili ne!? Pa da svakako ali da i ova “druga” budu dostupna još dugo pa šta ko voli i može neka izabere… Ovi koji izaberi da izbace sve moguće filtere, katalizatore i sl. zabraniti vožnju!

Vlada Grujić

16.10.2023. 18:02

I po milioniti put ću da dignem glas kada neko radi promociju nečega i to "nešto" potpuno neodgovorno proglašava idealnom budućnošću, kada ona po mom mišljenju to nije. Džaba nam super baterije, auta na kojima nećemo raditi ništa 200000 km, kada se ne zna: - Koliko će biti struje za sve potrošače za 3 godine? - Koja će biti cena te struje? Šta se dešava sa laptopom ili mobilnim telefonom kada nema struje da im napunimo njihove baterije? Postaju totalno beskorisne sprave. Zašto se ne promoviše TNG? Zašto se ne ide polako sa uvođenjem sintetičkih goriva, već se sve lomi preko kolena nekako na prečac? Neka vreme na kraju odredi najbolju soluciju. Svet je prepun promašaja koji su se reklamirali kao nešto naj, naj, naj bolje, a posle ispali totalni promašaj.

Stefan Ristić

16.10.2023. 17:56

Vrlo korisna informacija u kojoj zemlji ima najviše a u kojoj najmanje punjača i koliko košta godišnje punjenje električnog automobila.

Ranko Škuletić

16.10.2023. 17:56

Za naše uslove daleka tehnologija 😂

Душан Ракочевић

16.10.2023. 17:47

Веома користан чланак!

Milorad Živković

16.10.2023. 17:46

Sjajan tekst. Električni automobili, sjajna stvar... 👍💪

Radiša Milinković

16.10.2023. 17:45

Ne treba žuriti

Marko Milanov

16.10.2023. 17:42

Bravo!!!

Branko Jovanovski

16.10.2023. 17:41

Budućnost kuca na vrata ...

Boban Stamenković

16.10.2023. 17:40

Будућност, већ стигла, још водоник.

Necseriu Eugen

16.10.2023. 17:38

Mladen Avramovski

16.10.2023. 17:36

Interesantno

Željko Lukić

16.10.2023. 17:36

Daleka priča.

Milan Alempijevic

16.10.2023. 17:36

Sto vise ovakvih tekstova 👏👏👏

goran panic

16.10.2023. 17:36

sve na struju

Dalibor Jovanović

16.10.2023. 17:35

Daleko smo mi od Holandije